پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۴۸۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۸
یک روحانی ناشناس ( مهدی صدر الساداتی) در اینستاگرام با انتشار چند عکس و نگارش یک متن علیه یکی از مدیران بانکی کشور، اتهامات نادرستی را به وی منتسب کرده است. اتهاماتی که بنظر می رسد می تواند دغدغه هایی غیر از اشاره به شرایط زندگی فرد داشته و در خلأ پورزرندی، چشم به جایگاه ریاستی بانک شهر دوخته شده است.

شعارسال: این فرد( مهدی صدر الساداتی) با فهرست کردن برخی مشاغل پیشین حسین محمد پور زرندی، در نهایت مدعی شده است که او عضو هئیت مدیره ۲۰ شرکت است؛ خود او و دامادش دوتابعیتی هستند؛ صرافی دارد و هفت میلیارد برای یک کنفرانسی خاص خرج کرده است.

چنین مطالبی در فضای کنونی جامعه ما به سرعت مشتریان خاص خود را در فضای مجازی پیدا کرده و بی آنکه صحت و سقم آنها مشخص شود، بین کاربران دست به دست می شود.

در مورد این ادعا، بررسی ها و پیگیری های خبرنگار ما واقعیت های قابل تاملی را مشخص کرده است.

اول اینکه موضوع دوتابعیتی بودن کذب محض است. ظاهرا این موضوع به دلیل حساسیت جامعه، از فرط تکرار در فضای مجازی، تبدیل به یک مد شده و از این رو، بسیاری برای تخریب فرد مورد نظر، علاوه بر هر اتهام دیگری او را دوتابعیتی هم می خوانند.

دوم اینکه درمورد عضویت پور زرندی در هیات مدیره های شرکت های مختل، بررسی خبرنگار ما نشان می دهد این موضوع، یک اجبار قانونی بوده. به بیان ساده تر، مطابق در زمان حضور در شهرداری، به دلیل جایگاه سازمانی و اساسنامه آن شرکت ها، می بایست وی عضو هیات مدیره می شد. در حال حاضر نیز، جایگاه حقوقی معاون شهردار همین وضعیت را دارد.

سوم اینکه ادعای مالکیت یک صرافی از اساس کذب است.

چهارم اینکه درمورد موضوع مطرح شده پیرامون هزینه میلیاردی برای یک کنفرانس بین المللی، مشخص شد که این کنفرانس بر اساس مجوزهای قانونی از مبادی ذیربط کشوری و بانکی بوده و توسط سازمان های نظارتی هم مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت هیچ مشکل و اتهامی متوجه این فرد نشده است. در واقع این اتهام، موضوعی است که بی اعتبار بودن آن قبلا به اثبات رسیده.

پنجم اینکه داماد پورزرندی طبق بررسی خبرنگار ما، سالهای سال از کودکی به همراه خانواده خود در کشور دیگری اقامت داشته؛ طبیعی است که در چنین شرایطی طرح موضوع دوتابعیتی بودن، چیزی جز سوءاستفاده از حساسیت های موجود کشور نیست.

ششم اینکه چگونه ممکن است فردی که لباس روحانیت به تن دارد، بدون بررسی و بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی، ناگهان تصمیم بگیرد یکی از مدیران کشور را که از قضا مدیر پرحاشیه ای نبوده و به همین دلیل در میان عامه مردم چندان شناخته شده نیست، تخریب کند؟ آیا چنین موضوعی با آنچه وظیفه این فرد به عنوان یک مبلغ دینی است تطابق دارد؟ طبیعی است که پاسخ این سوال منفی است. از این رو فرض های دیگری وجود دارد. یکی اینکه اساسا چنین فردی وجود خارجی ندارد و صرفا یک حساب اینستاگرامی در پوشش او، به راه افتاده تا حرف های اینچنینی در جهت منافع سیاسی زده شود. دیگر اینکه پشت انتشار چنین مطلبی افراد دیگری هستند که از این ماجرا، نفع شخصی و سیاسی می برند.

بررسی خبرنگار ما به نتایج جالبی در این مورد منتج شده. بر اساس بررسی ها، ظاهرا دوستانی وابسته به این فرد به دنبال رسیدن به جایگاهی در بانک شهر هستند که بر اساس گمانه زنی ها، پورزرندی نیز نامزد جدی تر همان جایگاه است. صورت مسئله ساده است؛ او تلاش دارد با این اتهامات پورزرندی را از سر راه بردارد؛ همین.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری تدبیر و امید ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397 ، کد خبر: 225196 ، www.tadbirvaomid.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین