پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۸۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه نقشه راهبردی پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم اسلامی بر اساس سند تحول علوم انسانی خبر داد.

شعار سال : حجت‌الاسلام حسن خیری در گفتگو با  اساسی‌ترین کار دانشگاه اسلامی را تحول در علوم‌ انسانی دانست و گفت: گروه مطالعات بنیادین پژوهشکده علوم اجتماعی، کار خود را بر تحول علوم‌ اسلامی متمرکز کرده است. این گروه بر اساس سند تحول علوم‌ انسانی، نقشه راهی تدوین و به مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرده است. این نقشه راهبردی اگر مورد تأیید مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد، مبنای ادامه این مسیر خواهد بود.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی توضیح داد: محورهای این نقشه راه، استاد، کتاب و مدیریت دانش است. برای پیگیری این موضوع 9 میز تخصصی شکل خواهد گرفت و بر اساس این میزهای تخصصی در هر استان، هیأت‌هایی تحت عنوان اندیشه‌ورز آن را پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: این کار گروه‌ها شامل هفت الی 9 استاد صاحبنظر در حوزه‌های مختلف علوم‌ انسانی است که با محوریت بازنگری در رشته‌ها، تولید رشته‌های جدید و ترویج دانش علوم‌ انسانی‌ اسلامی مانند تولید کتاب و منابع درسی، تولید کرسی‌های نظریه‌پردازی، ترویجی و در قسمت دانشجویی کرسی‌های آزاداندیشی است.

خیری گفت: این کارگروه‌ها می‌توانند تعاملات خود را با مراکز پژوهشی آموزشی توسعه دهند. مراکزی مانند پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی، انجمن‌های اسلامی، حوزه‌های علمیه، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مراکزی از این قبیل که دغدغه‌ پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم‌ اسلامی را دارند. طبیعتاً تعامل بین دانشگاه و این مراکز، هم‌افزایی ایجاد می‌کند.

خیری با تاکید بر اینکه باید در تولید منابع درسی گام‌های جدی برداشته شود، افزود: تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی حضور مناسبی در این حوزه نداشته است؛ اما تقویت همکاری و تعامل بیشتر با مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر می‌تواند نقش مفیدی داشته باشد‌.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جهت‌دهی به نشست‌های تخصصی اساتید و فصل‌نامه‌هایی که در این حوزه وجود دارد، از جمله کارهایی است که در پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم‌ اسلامی تاثیرگذار است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 24 مرداد 1397 ، کدخبر: 415229،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
ا.ف75
واقعا در این زمینه کم گذاشتیم! باید قبول کنیم که در زمینه تئوری نویسی ر حوزه اسلامی واقعا عقب موندیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین