پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) اعلام کرد: در نظر داریم سهام مازاد در برخی صنایع را به بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص دهیم.
شعار سال : مرتضی لطفی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به واگذاری سهام به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی ۴۱ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد که از این تعداد حدود ۴ میلیون نفر را بازنشستگان سازمان تشکیل می دهند بر همین اساس در نظر داریم سهام مازاد در برخی صنایع را به بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص دهیم.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۳ هزار میلیارد ریال در برخی صنایع سهام مازاد داریم که می‌خواهیم به‌مرور به بازنشستگان ارائه کنیم. همچنین در نظر داریم با ایجاد و ثبت یک شرکت سرمایه‌گذاری، سهام مازاد را از طریق بورس اوراق بهادار عرضه کنیم.

مدیرعامل شستا ادامه داد: در سبد سهام مازاد بیش از ۱۰۰ نوع سهام از جمله نفت و گاز، دارو، پتروشیمی و سیمان قابل عرضه هستند که متناسب با تقاضای بازنشستگان به آنها واگذار خواهد شد و به‌صورت اقساط ماهانه از حقوق بازنشستگی آنها کسر خواهد شد.

تکذیب واردات تلفن‌همراه با ارز 4 هزار و 200 تومانی

لطفی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در خصوص حواشی واردات گوشی تلفن‌همراه با ارز دولتی، گفت: بانک مرکزی به اشتباه لیستی از دریافت‌کنندگان ارز دولتی را منتشر کرده که اسم شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی هم در آن بوده است؛ این در حالی است که در یک برنامه تلویزیونی که 40 میلیون ذی‌نفع تامین اجتماعی آن را مشاهده می‌کنند، چنین موضوعی مطرح می‌شود اما گفته نمی‌شود که چه افرادی با ارز دولتی، خودرو وارد می‌کنند و در پارکینگ فروشگاه‌های بزرگ ذخیره می‌‌کنند و اسمی هم از آنها در لیست بانک مرکزی نیست.

وی اضافه کرد: شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی اساسنامه دارد و می‌تواند در همه بخش‌ها فعالیت کند؛ این شرکت در حوزه گسترده‌ای از تجهیزات ارتباطی تا تجهیزات پزشکی واردات انجام می‌دهد. در همین راستا هم، واردات گوشی تلفن همراه وارد شده است.

مدیرعامل شستا تاکید کرد: دریافت ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات گوشی تلفن‌همراه را تکذیب می‌کنم. تنها نیم درصد از گوشی‌های وارداتی یک برند خاص سهم شستا بوده و در این راستا، شهریور سال گذشته، 6 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه با ارز آزاد وارد شده و با همان قیمت ارز آزاد فروخته شده است. در آن زمان اصلاً بحث ارز دولتی مطرح نبود.

لطفی ادامه داد: 400 دستگاه از گوشی‌های وارداتی به‌دلیل مشکلات در گمرک باقی مانده بود که امسال از گمرک ترخیص شد ولی ثبت سفارش آنها مربوط به پارسال بود و گشایشی با ارز دولتی در خصوص آنها، انجام نشده است.

مدیرعامل شستا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا در خصوص احضارش به دستگاه قضائی هم گفت: من به دادسرا احضار شدم، مستندات خودم را به مقامات قضایی تحویل دادم و پس از آن هم، درخواست دیگری در این خصوص مطرح نشده و به‌نظر می‌رسد که پرونده بسته شده باشد.

بازنشستگی اعضای هیات مدیره شستا

مدیرعامل شستا درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و خروج ترکان از هیات مدیره شستا براساس این قانون اظهار کرد: اعضای شستا از همه قوانین مصوب کشور تمکین می‌کند البته در قانون قبلی به‌کارگیری بازنشستگان به عنوان مشاور و عضو غیرموظف قانونی و مجاز بود اما براساس قانون جدید چنین اجازه‌ای نداریم که پس از تائید شورای نگهبان و ابلاغ آن جاری خواهد شد.

وی در مورد انتصابات شستا نیز گفت: در چند ماه گذشته حرکت جدی در اصلاح ساختار نیروی انسانی صورت دادیم به‌طوری‌که جوان‌گرایی و به‌کارگیری افراد درون سازمانی را محور عملکرد خود قرار دادیم، در این راستا طی انتصابات مدیریتی ۱۷۰ نفر مورد ارزیابی و آموزش قرار گرفتند و بیش از ۸۰ درصد افرادی که در هیات مدیره‌ها و مسئولیت‌های مدیریتی منصوب شدند از بین افراد درون سازمانی انتخاب شدند.

لطفی در مورد انتصاب زنان در سمت‌های مدیریتی نیز گفت: حدود پنج نفر از همکاران خانم را در هیات مدیره‌ها منصوب کردیم.

مدیرعامل شستا از ادغام و یا انحلال سه هولدینگ زیرمجموعه شستا خبر داد و گفت: هم‌اکنون 6 هلدینگ داریم و سه هلدینگ کم‌بازده را منحل و ادغام کردیم؛ البته این به معنای آن نیست که از درآمدهای حاصل از محل فروش و تبدیل ریالی دارایی‌ها صرف پرداخت حقوق و مستمری شود.

وی ادامه داد: طبق یک برنامه آینده پژوهشی ۴۰ تا ۲۰ شرکت در بورس را بررسی کردیم که به لحاظ سودآفرینی در رتبه اول قرار دارند. قرار است درآمد حاصل از فروش دارایی‌ها را در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنیم البته بنگاه‌داری نمی‌کنیم و ۴۰ درصد سهم در این شرکت‌ها خواهیم داشت و به دنبال ارزش آفرینی هستیم. این شرکت‌ها در حوزه‌هایی چون صنعت مس، فولاد، نفت و گاز هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 24 مرداد 1397 ، کدخبر:415534 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
ا.ف75
من موندم مردم میون این همه فساد و بدبختی باید چیکار کنن واقعا! گوشی انقدر گرون شده ادم دلش میخواد بفروشتش باهاش چند شونه تخم مرغ بخره:))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین