پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۴۹۰۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که کمتر از 10 درصد واردات کشور با ارز آزاد انجام می شود خاطر نشان کرد: همواره کالاهایی که با ارز دولتی وارد کشور شده است را عده ای با همان نرخ ارز آزاد به مردم می فروشند.

شعارسال: ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به قوه قضاییه درباره برخورد با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی در حال جنگ اقتصادی با دونالد ترامپ است؛ جنگ اقتصادی بعد از جنگ اتمی می تواند جزو خطرناک ترین جنگ ها برای یک کشور باشد.

وی افزود: در این جنگ اقتصادی بررسی عملکرد 3 گروه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اول آن عده ای که احتکار می کنند و کالاها را با قیمتی گزاف به مردم می فروشند. در واقع آن ها پیاده نظام آل سعود در داخل کشور هستند.

حسن بیگی ادامه داد: دسته دوم سودجویانی هستند که به محض این که بحرانی در کشور به وجود می آید، تلاش می کنند که اموال ملت را به غارت ببرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دسته سوم عده ای هستند که از گذشته تا به امروز، با ارز و دلار دولتی اجناسی را وارد کشور کردند و داخل انبار قرار دادند؛ آن ها این اجناس را احتکار کردند و بر اساس نرخ دلار آزاد در اختیار مردم قرار می دهند.

وی با بیان این که کمتر از 10 درصد واردات کشور با ارز آزاد انجام می شود خاطر نشان کرد: همواره کالاهایی که با ارز دولتی وارد کشور شده است را عده ای با همان نرخ ارز آزاد به مردم می فروشند.

حسن بیگی اذعان داشت: برای مدیریت شرایط کنونی، متاسفانه خلاهایی در قوانین کشور وجود دارد؛ به عنوان مثال تا قبل از نامه رهبر انقلاب به قوه قضاییه، در شرایط جنگ اقتصادی دست دستگاه قضایی برای برخورد تمام و کمال با مفاسد اقتصادی بسته بود.

عضو کمیسیون امنیت مجلس اظهار کرد: قوه قضاییه در این شرایط تصمیم گرفت که دست به اصلاحات بزند و از اختیارات ولی فقیه برای سرعت گرفتن برخورد با مفاسد اقتصادی استفاده کند؛ هرچقدر بررسی این موضوع طولانی تر می شد، روح و روان مردم آسیب بیشتری می دید.

وی اضافه کرد: قوه قضاییه نامه ای را تنظیم و برای مقام معظم رهبری ارسال کرد؛ ایشان نیز از جایگاه ولایت و فرماندهی کل قوا با درخواست های قوه قضاییه موافقت کردند و در نتیجه دست قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد اقتصادی بازتر شد.

حسن بیگی با بیان این که برخورد با برخی جرائم اقتصادی باید سریع و ضربتی باشد گفت: این اقدام دستگاه قضایی و پاسخ رهبر انقلاب باعث شد که روند رسیدگی به جرم به وسیله دستگاه های امنیتی با سرعت بیشتری انجام شود و از اتلاف وقت جلوگیری شود؛ قضات نیز می توانند به راحتی احکام را نیروی های ضابط خودشان برای برخورد با جرائم ارائه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر نیروهای امنیتی دستشان باز است که در موعد مقرر اقدامات قانونی خود را در برخورد با مفاسد اقتصادی انجام دهند؛ برای برخورد با این جرائم دیگر اتلاف وقت جایز نیست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1397 ، کدخبر: 965033،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
ا.ف75
بخاطر همین موضوع من با این الله لاریجانی بخاطر درخواستش از رهبری دفاع سختی میکنم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
نه تنها ضربتی بلکه بدون رحم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین