پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
مردم و مسئولان خویی معتقدند ظرفیت‌های گردشگری از جمله نکاتی است که در نمایشگاه اقوام و آفتاب‌گردان خوی توجه کافی بدان نشده که در گزارش پیش‌رو به آن پرداخته شده است.

شعار سال: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تأثیر به‌‌سزایی در جذب گردشگر، رونق اقتصادی و تبادل فرهنگ‌ها دارد، شهرداری خوی در اقدامی تحسین‌برانگیز در کنار نقاط ضعف و قوت، هرساله اقدام به دایر کردن نمایشگاه‌های مختلف می‌کند، نمایشگاه اقوام نمونه بارز در معرفی ظرفیت های مناطق مختلف کشور در زمینه صنایع‌دستی است. شرکت هفت استان در نمایشگاه اقوام و آفتاب‌گردان خوی

مسئول برگزاری نمایشگاه و جشنواره اقوام و آفتاب‌گردان خوی اظهار داشت: صنایع دستی، غذا، سوغات و هدایای استان‌ها در 50 غرفه به نمایش گذاشته‌ شده است.

طیبه کشاورز افزود: نمایشگاه اقوام 17 الی 26 مرداد و نمایشگاه آفتاب‌گردان از 26 الی دو شهریور در پارک ملت خوی برگزار می‌شود و هفت استان در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

کشاورز با اشاره به شرکت گروه‌های مختلف آئینی و محلی در محل برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: گروه‌های آئینی و محلی از استان‌های لرستان، گلستان، خراسان رضوی، بندرعباس وچهار محال بختیاری در آمفی‌تئاتر روباز پارک ملت و همچنین به‌صورت خیابانی در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری نمایشگاه اقوام و آفتاب‌گردان گفت: هزینه سازه غرفه‌ها، گروه‌های هنری، تبلیغات، نگهبانان، اسکان رایگان و جوایز به شرکت‌کنندگان جشنواره آفتابگردان از محل کرایه غرفه‌ها تأمین می‌شود و برخی از غرفه‌های فرهنگی رایگان و یا با نصف بهاء در اختیارشرکت‌کنندگان در نمایشگاه قرارگرفته است و نگاه شهرداری به برگزاری چنین نمایشگاه‌ها وجشنواره‌ها، نگاه درآمدزایی نیست و هدف ایجاد محیطی نشاط‌آور برای مردم است.

نمایشگاه و جشنواره در امر جذب گردشگر مفید است

وحید معصومی سرای غرفه دار عکاسی سنتی از ارومیه می‌گوید: از سال 96 بالباس ارومیه‌ای، آذربایجانی و سفره نوروز در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری شرکت کردیم و این نمایشگاه در سطح نمایشگاه‌های بالا نیست.

وی افزود: جشنواره آفتاب‌گردان در سطح شهری تبلیغ‌شده و انتظار می‌رود مسئولان برگزاری جشنواره و نمایشگاه با رویکردی توسعه گرانه در سطح استانی و کشور تبلیغ کرده و زمینه جذب گردشگر را برای خوی فراهم سازند.

معصومی با انتقاد از مسئولان شهری در عدم بازدید مستقیم از غرفه‌های نمایشگاه بیان داشت و گفت: متاسفانه مسئولی تاکنون در نمایشگاه حضور نیافته و با سرکشی مسئولان شهری و نیز رفع مشکلات نمایشگاه، نمایشگاه و جشنواره را در سطح کشور زبانزد کرده و مورد استقبال عموم شرکت‌کنندگان از سراسر کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استقبال مردم از نمایشگاه بسیار خوب بود و از لباس‌های محلی ارومیه‌ای و آذربایجانی استقبال بی‌نظیری کردند و دکور عکاس‌خانه از طراحی سنتی با رعایت آداب و سنن آئینی و آذربایجانی برخوردار است و همچنین تبلیغات، اسکان و در سطح خوبی است.

کرایه زیاد غرفه‌ها در نمایشگاه اقوام و آفتاب‌گردان خوی

مجید جولا غرفه دار کاکتوس و گل و گیاه در این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار است.

وی افزود: فروش در نمایشگاه به شکل متوسط بوده و مردم از قدرت خرید کافی برخوردار هستند اما تبلیغات ضعیفی را در سطح شهر انجام داده‌اند و همچنین زمان شروع نمایشگاه از 17 مرداد بود که از 21 مردادماه شروع به تبلیغات در سطح شهرکردند و در اغلب شهرها،یک هفته قبل از شروع نمایشگاه تبلیغات شهری را شروع می‌کنند.

جولا گفت: مدیریت ضعیف موجب کسادی برخی غرفه‌ها شده و سیم‌کشی برق غرفه‌ها در روز اول نمایشگاه سیم‌کشی نشده بود تاکنون یک عضو از اعضای شورای اسلامی شهر در نمایشگاه حضور یافته است با اینکه مقیم خوی هستیم و اسکان برای بومی‌ها در نظر گرفته نشده است اما هزینه اسکان تاکنون از کرایه غرفه برای بومی‌ها کسر نشده است.

وی گفت: در نمایشگاه نگهبان سرکش وجود ندارد و در صورت بروز مشکل، معلوم نیست چه کسی رسیدگی می‌کند و تاکنون پنج میلیون ریال از مدیریت نامناسب نمایشگاه ضرر دیدم.

استقبال خوب مردم از نمایشگاه اقوام و آفتاب‌گردان خوی

مهدی فیضی غرفه دار زیتون فروشی در این نمایشگاه می‌گوید: تبلیغات خوبی صورت گرفته است، در نمایشگاه‌هایی که در پارک برگزار می‌شود نسبت به نمایشگاه‌هایی که در سالن سرپوشیده برگزار می‌شود نیاز به تبلیغات کمتری دارند و استقبال مردم از نمایشگاه خوب بود.

فیضی گفت:کرایه غرفه‌ها بالا است اما اسکان رایگان در اختیار غرفه داران قرارداده‌اند.

مسئولان شهری در نمایشگاه حضور یابند

خدیجه بخش علی زاده غرفه دار دوشاب ارومیه در این نمایشگاه نیز اظهار داشت: نمایشگاه به لحاظ کمیت و کیفیت در حد مطلوب نیست، تورم و قدرت پایین خرید مردم را پایین آورده است و هزینه کرایه غرفه درنمایشگاه‌ها باید پایین بوده و مردم از عرضه مستقیم اجناس غرفه دارها بهره‌مند شوند.

بخش علی زاده گفت: سطل زباله در محوطه نمایشگاه وجود ندارد و سیم‌کشی برق و نصب لامپ بر عهده غرفه داران بود، مسئولان شهری در نمایشگاه حضور یافته و از غرفه‌ها بازدید کنند.

نبود امکانات رفاهی در نمایشگاه اقوام و آفتاب‌گردان خوی

غرفه دار چاقو فروشی در این نمایشگاه نیز اظهار داشت: برگزاری پشت سر هم نمایشگاه‌ها در پارک ملت برای مردم عادی شده است، تبلیغات کمتری صورت گرفته است و استقبال برای خرید وجود ندارد و بازار نسبت به شهرهای دیگر ضعیف‌تر است.

مجتبی محمدی گفت: بهتر بود نمایشگاه را در سالن سرپوشیده برگزار می‌کردند و نسبت به پولی که گرفته‌اند، امکانات مناسبی در اختیار نداریم و آب‌سردکن هم نداریم آب بخوریم.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه هر روز از ساعت 19 عصر تا 1/5 بامداد دایر است و به لحاظ امنیت و نگهبانانی مشکلی وجود ندارد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 25 مرداد 97، کد مطلب: 1802213، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
دولت اصلا تو بخش گردشگری فعال نیس همیشه خود مردم باید دست بکار بشن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین