پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱
ایلام-زیرساخت های گردشگری در دریاچه دوقلوی «سیاه گاو»واقع در شهرستان آبدانان تکمیل می شود.

شعار سال: در ۳۵ کیلومتری شرق شهرستان آبدانان جاذبه ای زیبا و طبیعی به نام دریاچه دوقلوی سیاه گاو خودنمایی می کنند با این وجود گردشگران از نبود امکانات گله مند بودند.

حال چند وقتی است که اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبدانان کار محوطه سازی دریاچه ها را شروع کرده است.

مجید اولاد مدیر میراث فرهنگی آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با اعتباری بالغ بر ۲۳۲ میلیون تومان از طریق پیمانکار واجد شرایط شروع به ایجاد زیرساخت شده است و در این مرحله ایجاد پارکینگ و سنگ فرش در دستور کار است.

وی افزود: از طرف دیگر بخش خصوصی نیز وارد کار شده است که در فضای اول ساخت ۱۵۵ متر مربع شامل سرویس های بهداشتی ، غرفه صنایع دستی و گردشگری، بوفه و پذیرایی در دستور کار است.

ایجاد این گونه زیرساخت ها باعث رونق گردشگری این منطقه خواهد شد.

دریاچه دو قلوی سیاه گاو آبدانان

شهرستان آبدانان دارای آثار تاریخی و گردشگری متنوعی است. مهمترین پدیده گردشگری این شهرستان که در کشور نادر است دریاچه دوقلوی سیاه گاو است.

این دریاچه از نادرترین پدیده‌های طبیعی کشور است و همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است. اطراف آن را دشتها و کوههای نسبتاً مرتفع فراگرفته و دارای جلوه‌های بهاری و پاییزی جذاب و دیدنی است.

دو دریاچه زیبا به وسیله کانلی طبیعی به عرض ۸ متر و عمق ۴ متر به طول ۷۰ متر به هم مرتبط هستند. این دو دریاچه دارای آبی زلال هستند به طوری که می توان تا عمق ۳۰ متری آن را که شبیه آکواریوم پر از ماهی است، مشاهده کرد.

دریاچه دو قلوی سیاه گاو آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پایین دست است که عمق هر کدام از آنها بیش از ۲۰ متر بوده که توسط یک کانال رودخانه‌ای ۱۰ متری به هم متصل شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 25 مرداد 97، کدمطلب: 4376358، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
تازه بعد از این همه تیشه به ریشه گردشگری زدن دارن یاد این صنعت میفتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین