پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۵۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
امام جمعه مشهد گفت: آمریکا در ارتباط با کشورهای منطقه به دنبال ایجاد نوکری برای خود است.

شعارسال: آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: واقعه ۲۸ مرداد از چند جهت اهمیت دارد زیرا بعد از قرن‌ها حکومت استعماری در دوران قاجار و رضاخانی که فاقد نظام مردمی بودند در سال ۱۳۳۰ با نهضت مرحوم آیت‌الله کاشانی با هماهنگی جبهه ملی و نهضت آزادی، حکومتی مردمی به وجود آمد.

وی افزود: جریان‌های ملی که با نهضت دینی یک روحانی هماهنگ شدند، به دین اعتقاد نداشتند ومی‌خواستند از دین به‌عنوان ابزار قدرت استفاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در جراید و مجلاتشان علیه میرزای شیرازی مقاله می‌نوشتند چون اعتقادی نداشتند و نتوانستند پای دین در ادامه استقلال حکومت بایستند وبه همین دلیل شکست خوردند.

علم الهدی تاکید کرد: اگر کسی در سیاست به سراغ دین آمد، سیاست فرع دین است نه دین ابزار سیاست.در ابتدای پیروزی انقلاب نیز ملی گرایان این انحراف را داشتند که دین‌داری مردم آنان را عقب زد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: روزی که مردم با انگلیس‌ها جنگیدند تا نفت دست خودمان باشد، مصدق فکر کرد بدون ارتباط با قدرت خارجی نمی‌توانیم زندگی کنیم و آمریکایی ها را وارد کشور کرد ولی نمی‌دانست آنها و انگلیسی هاهر دو عامل شیطان هستند.

وی تاکیدکرد: آمریکایی ها پس از ورود به ایران مصدق را ساقط کردند و ربع قرن، جان و ناموس مردم را در اسارت قرار دادند زیرا آنها در منطقه هم پیمان نمی خواهند بلکه به دنبال نوکر هستند.

علم الهدی گفت:کارگزاران مؤمن نظام، این فکر غلط مصدق را از سرتان بیرون کنید زیرا اگر بنا شد آمریکا نباشد، اروپا نیز نباید باشد، ما این ضربه را خوردیم و ۲۵ سال مردم ما اسیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی ها همان کشورهایی هستند که یک عضوش آلمانی است که به صدام سلاح شیمیایی داد، انگلیسی که در حدود ۲۰۰ سال جنایت کرد و به اندازه چند جنگ جهانی، مردم ما را از گرسنگی کشت.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: امروز دولت باید به فکر معیشت مردم باشد عده‌ای از جریان مذاکره با اروپا استفاده نکنند، بدزدند و بخورند. وقتی رهبری با این صراحت می‌گویند «در همین مقدار هم که اجازه دادیم، اشتباه کردیم»، میخواهید ادامه دهید؟

وی گفت: جریانات داخلی را طوری نچرخانید که رهبری را در فشار قرار دهید و بگویید حالا هرچه شما بگوید عمل می‌کنیم. این کار خیانت است و درست نیست.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 26مرداد 97، کدمطلب: 4376906،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
شما هم دلتان آنچنان به حال مردم نمیسوزد
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
وقتی مدعیه که قدرت برتر جهان هست یعنی همین دیگه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین