پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمعیت 713 هزار نفری در استان گفت: مسن‌ترین مرد در استان 104 ساله و مسن‌ترین زن 117 سال سن دارد.

شعار سالسید محمدعلی تقوی در نشست پیش از ظهر امروز شورای راهبردی جمعیت با اشاره به جمعیت 713 هزار نفری استان گفت: مسن‌ترین مرد استان 104 ساله و مسن‌ترین زن 117 سال سن دارند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 44 درصد جمعیت استان روستایی و 56 درصد شهری هستند که باید سهم جمعیت روستایی استان افزایش یابد.

در ادامه نشست حسن نوروزی بیان کرد: اولویت‌های مهم سیاست‌های کلی جمعیت 14 بند دارد که در استان مشخص و برای اجرای به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو اولویت استان بحث پراکندگی جمعیت و کاهش نسبت طلاق به ازدواج است که برای این دو اولویت تلاش و برنامه‌ریزی شود و سایر اولویت‌ها را ادارات تعیین کنند.

اما سید محمدکاظم نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی نشست امروز با بیان اینکه جوانی جمعیت استان یک مزیت است، بیان کرد: برای حل مشکلات قشر جوان تلاش و اقدام شود و به دنبال حل مشکلات قشر جوان باشیم.

وی عنوان کرد: معضل طلاق در یک دوره شش ساله افزایش چشم‌گیر داشته و از هر 4 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود که نگران کننده است و کاهش آن نیاز به راهکارهای جدیدی دارد.

نظری عنوان کرد: از جمله این راهکارها توانمند شدن و فعالتر کردن مراکز مشاوره خانواده و تمرکز بر روی شوراهای حل اختلاف است، ضمن اینکه برای افزایش نرخ موالد در استان مراکز ناباروری در حال ساخت بوده و همچنین مرگ و میر کودکان زیر یک سال و زیر 5 ساله در حال کاهش است.

این مسؤول با بیان اینکه برخی از مشکلات در زمینه جمعیت از دست استان خارج است و باید در کشور به صورت ملی حل شود گفت: بخشی از مهاجرت‌ها در استان اجتناب‌ناپذیر و به دلیل وجود برخی کمبودها و مشکلات است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 25 مرداد 97، کدمطلب: 13970525000358، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا خدا حفظشون کنه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین