پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
طرح تولید فرآورده های طبیعی سلامت که با فرآوری گیاهان دارویی توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طراحی و برنامه ریزی شده و در حال پیاده سازی در گچساران است.

شعار سال: طرح تولید فرآورده های طبیعی سلامت که با فرآوری گیاهان دارویی توسط بنیادبرکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طراحی و برنامه ریزی شده و درحال پیاده سازی در گچساران است.

این طرح که به طور رسمی با حضور مدیرعامل بنیاد برکت، معاونت اجرایی ستادفرمان حضرت امام (ره)،مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر، نماینده گچساران و باشت در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد ،حضور موثر در بازار منطقه ای و فرامنطقه ای گیاهان دارویی را به همراه خواهد داشت.

تولید فرآورده های دارویی طبیعی موثر با امکان حضور در بازارهای جهانی و اتکا به دانش غنی طب سنتی و استفاده از ظرفیت های موجود کهگیلویه و بویراحمد و بویژه گچساران از اهداف اصلی این طرح است.

راه اندازی پیشرفته ترین خطوط تولید مواد حد واسط گیاهی (اسانس، عصاره و ماده موثر) و فرآورده های دارویی طبیعی مطابق با استانداردهای روز از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه بوده که قرار است طی مدت حدود 16ماه (آبانماه98) به بهره برداری برسد.

هرچندکهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های بالا در حوزه گیاهان دارویی است که فرآوری گیاهان دارویی ارزش افزوده بالایی را نصیب منطقه و نیز کشور خواهد کرد، بنابراین بنیاد برکت با راه اندازی کارخانجات فرآوری گیاهان دارویی و سرمایه گذاری کلان در زمینه تولید داروهای گیاهی به دنبال این است تا از خام فروشی گیاهان دارویی به خارج از کشور جلوگیری کند و وابستگی کشور به واردات داروهای شیمیایی را نیز کاهش دهد .

توسعه کشاورزی گیاهان دارویی مصرفی و بومی در منطقه براساس استاندارد های مورد نیاز در صنعت فراوری گیاهان دارویی، تغییر الگوی کشت منطقه با استفاده حداکثری از منابع آبی و تضمین خرید محصولات، توسعه فازهای تهیه حد واسط ها و غذا داروها و هدایت ظرفیت کشاورزی سبزیجات و مرکبات به سمت محصولات با ارزش افزوده از اهداف این طرح است.

باید توجه داشت که راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه و آزمایشگاه رفرنس با همکاری با مراکز دانشگاهی و نیروهای متخصص بومی را می توان از دیگر اهداف این طرح در دیار بام نفت ایران ذکر کرد.

عبدالرحیم رحیمی، فرماندار گچساران در این خصوص گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی برای کشت گیاهان دارویی دارد که متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تضمین خرید، کشاورزان تمایلی به کشت گیاهان دارویی نداشتند.

وی افزود:در شهرستان های گچساران و باشت بیش از 16هزار هکتار زمین در حال تبدیل شدن از دیم به آبی است که ظرفیت خوبی برای کشت انواع گیاهان دارویی فراهم خواهد شد.

رحیمی اظهار کرد: بنابراین در مهرماه سال گذشته نیز با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی و با توجه به ظرفیت کشت این گیاهان در منطقه، احداث کارخانه گیاهان دارویی در منطقه سربیشه گچساران تدوین وبه تصویب رسید.

فرماندارگچساران تصریح کرد:این کارخانه در زمان راه اندازی توانایی و ظرفیت پشتیبانی حداقل یک هزار هکتار زمین کشاورزی برای توسعه و ترویج گیاهان دارویی منطقه را دارد که به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت احداث خواهد شد.

وی درادامه با اشاره به مشخصات کلی پروژه گفت:این پروژه با عنوان تولید و فرآوری گیاهان دارویی درسال 96به تصویب رسید و زمین مناسب برای اجرای این طرح در فروردین 97نیزمشخص شد که مدت زمان اجرای پروژه نیز تا آبان ماه 98خواهد بود و مجری پروژه نیز شرکت داروسازی "هربی فارمد "است.

رحیمی درادامه درخصوص پروژه کارخانه گیاهان دارویی سربیشه گفت:مساحت کل زمین این پروژه 10هکتار، مساحت خود پروژه 1/7هکتار،مساحت کارخانه 5هزارو 600مترمربع و زیربنای ساختمان عمومی و رفاهی هم یک هزارمترمربع است.

ادامه تصاویر را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 26 مرداد 97، کد مطلب: 109990، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین