پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۷۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: این سازمان برای داروخانه‌های زیر مجموعه خود، با توجه به بحث تحریم‌ها موظف به تامین ذخیره دارویی مناسب برای یک سال آینده است.

شعارسال: علی فرجی در یک برنامه رادیویی درباره وضعیت تامین دارو در داروخانه‌های هلال احمر، گفت: در سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر مسئولیت رفع مشکلات دارویی کشور را نداریم و این مسئولیت با سازمان غذا و دارو است. سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر برای داروخانه‌های زیر مجموعه خود، با توجه به بحث تحریم‌ها موظف به تامین ذخیره دارویی مناسب برای یک سال آینده است. سازمان غذا و دارو نیز این اجازه را به ما داد تا واردات دارو را از طریق شرکتی که زیر مجموعه سازمان است، انجام دهیم.

وی اضافه کرد: میزان مصرف و فروش دارو در داروخانه مرکزی هلال احمر، داروخانه جشنواره در تهرانپارس، داروخانه کیش و داروخانه‌های تک نسخه‌ای مشخص است و در حال حاضر برای مصرف یک سال این داروخانه‌ها، بیش از میزان مصرف، در حال تهیه دارو با مجوز سازمان غذا و دارو هستیم.

فرجی همچنین درباره وضعیت داروخانه‌های هلال احمر شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: این داروخانه‌ها زیر مجموعه جمعیت هلال احمر هستند، اما تامین قسمتی از دارو با این سازمان است.

وی با بیان اینکه داروی خاص با داروی تک نسخه‌ای متفاوت است، گفت: داروهای خاص برای بیماران سرطانی و یا بیماران خاص استفاده می‌شود و در لیست دارویی کشور هستند و ثبت شده اند. این داروها یا در داخل تولید یا وارد می‌شوند.

فرجی افزود: داروهای تک نسخه‌ای در لیست رسمی داروهای کشور وجود ندارند، اما پزشکان به دلیل نیازی که برای بیماران احساس می‌کنند، آنها را تجویز می کنند. البته در قانون برنامه ششم توسعه، تجویز داروهای خارج از لیست ممنوع شد و طبق آئین نامه‌ای به نام داروهای موردی، تصویب شد که در شرایط بسیار سخت و خاص که پزشک معالج هیچ راهی برای درمان به جز استفاده از این داروها نداشته باشد، می‌توان از این داروها استفاده کرد.پزشک معالج باید در سازمان غذا و دارو از این تجویز دفاع کند و در صورت تائید، مجوز واردات آن به ما داده می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 26 مرداد 1397 ، کد خبر: 97052613644 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
امیدوارم دارو هارو احتکار نکنن برای خودی ها! این دیگه غیر قابل تحمل میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
فک میکنین با این ذخیره سازی مشکل حل میشه؟ م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین