پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۴۹۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰
یک مقام مسئول گفت: مافیای واردات با مطرح کردن قاچاق دام زنده در نظر دارند که از این آشفتگی بازار بیشترین سود را عاید خود کنند و چوب لای چرخ تولید بگذارند.

شعارسال: احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران ،با انتقاد از نرخ بالای گوشت در قصابی ها اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو دام زنده 15 هزار تومان است که پس از کشتار با احتساب 10 درصد استخوان،هزینه های حمل و سود مغازه دار نباید بیش از 42 تا 43 هزار تومان به مشتری عرضه شود در حالیکه نمی دانم با چه علت به نرخ های بیش از 60 هزار تومان به فروش می رسد.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت صادرات دام زنده، تعداد زیادی دام روی دست دامداران مانده است و به نظر می رسد به دلیل فاصله میان تولید تا مصرف به این نرخ فروخته می شود.

مقدسی قیمت تمام شده هر کیلو گوساله نر را 17 هزار و 400 تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که هم اکنون دامداران با 2 هزار و 400 تومان ضرر آن را در بازار عرضه می کنند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه گرانی گوشت هیچ ارتباطی به قاچاق دام زنده ندارد،بیان کرد: با توجه به نبود کنترل های لازم بر بازار گوشت، مافیای واردات با مطرح کردن قاچاق دام زنده چوب لای چرخ تولید می کنند چرا که آنها می خواهند از این آشفتگی بازار بیشترین سود را عاید خود کنند و برای واردات گوشت ارز 4 هزار و 200 تومانی بگیرند.

به گفته وی گرانی گوشت هیچ ارتباطی به تولیدکننده ندارد و تنها عوامل توزیع و رانتی که در واردات گوشت وجود دارد، دلیل اصلی گرانی های اخیر است.

افزایش چشمگیر قیمت یونجه و جو در روزهای اخیر

مقدسی در بخش دیگر سخنان خود درباه آخرین وضعیت نهاده های دامی بیان کرد: در روزهای اخیر قیمت جو و یونجه ناشی از سودجویی دلالان و واسطه گران با نوسانات چشمگیری در بازار روبرو شده است و این درحالی است که مسئولان ذی ربط در صورت گرانی نهاده ها و گوشت در بازار به سراغ تولیدکنندگان می روند و به دلالان به دلیل نبود مکان و عدم دسترسی، کاری ندارند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه سودی از گرانی گوشت عاید دامداران نمی شود؛بنابراین گرانی های کاذب موجود در بازار اجهاف در حق تولیدکننده و مصرف کننده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 26مرداد1397 ، کدخبر: 6628031: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
امان از دست این مافیا هایی که فقط به فکر جیب خودشون هستن! اینطوری که میشه زندگی کرد اخه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین