پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۱۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به حجاج بیت الله الحرام، هوشیاری مسلمانان درقبال سیاست های شیطانی آمریکا را ضروری دانستند و تاکیدکردند: سیاست اصلی آمریکایی ها دربرابر اسلام و مسلمین، جنگ ‌افروزی و تلاش خباثت‌آلود آنان، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است.
شعارسال: متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای که صبح امروز - دوشنبه - حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی آن را در صحرای عرفات قرائت کرد به این شرح است:

«بسم‌اﷲ‌الرّحمن‌الرّحیم

و الحمد للّه و الصّلاة علی رسوله المصطفی و آله الاطهار الابرار و صحبه الاخیار. قال اللّه تعالی: وَ اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجِّ یَأتوکَ رِجالًا وَ عَلیّْ کُلِّ ضامِرٍ یَأتینَ مِن کُـلِّ فَجٍّ عَمیقٍ ‍‍× لِیَشهَدوا مَن‍ـافِ‍ـعَ لَهُم وَ یَذکُرُوا اسمَ اللهِ فیِّ اَیّامٍ مَعلومات.

این آهنگ عرشی همچنان دل ها را فرامی خواند و از فراز قرن ها و دوران ها، بشریّت را به گرد آمدن بر محور توحید دعوت می کند. همه‌ی آحاد انسان، مخاطب این فراخوان ابراهیمی و مفتخر به آنند؛ اگرچه گوش هایی آن را نشنوند و دل هایی زیر حجاب غفلت و جهالت، از آن محروم بمانند، و اگرچه کسانی صلاحیّت ورود در این ضیافت جهانی و همیشگی را در خود فراهم نکنند و یا به هرجهت توفیق آن را نیابند.

اکنون شما از این موهبت برخوردار گشته و در وادی امن میهمانسرای الهی قدم نهاده‌اید. عرفات و مشعر و منیٰ، صفا و مروه و بیت، مسجدالحرام و مسجدالنّبی، جای‌جای همه‌ی این مناسک و مشاعر، هریک قطعه‌ای از زنجیره‌ی معنویّت و عروج روحی برای حج‌گزاری است که قدر این توفیق را دانسته و از آن برای طهارت خود بهره گیرد و برای بقیّه‌ی عمر خود توشه بردارد.

نکته‌ی مهمّی که هر انسان اندیشه‌ورز را کنجکاو و حسّاس می کند، تعیین یک میعادگاه دائمی برای همه‌ی مردم و همه‌ی نسل ها و در همه‌ی سال ها، در یک نقطه‌ی معیّن و در یک محدوده‌ی زمانی واحد است. این وحدت زمان و مکان، یکی از رازهای اصلی فریضه‌ی حج است. بی‌شک یکی از برترین مصداق ها برای «لِیَشهَدوا مَن‍ـافِ‍ـعَ لَهُم» همین دیدار سالیانه‌ی آحاد امّت اسلامی در کنار خانه‌ی خدا است. این، رمز وحدت اسلامی و نماد امّت‌سازی اسلام است که باید در زیر سایه‌ی بیت‌اللّه قرار داشته باشد. خانه‌ی خدا متعلّق به همگان است: سَ‍ـواّْءَ العـاکِفُ فیهِ وَ الب‍ـاد.

حج، در این مکان و در این محدوده‌ی زمانی، همیشه و در همه‌ی سالها، با زبان رسا و منطق آشکار، مسلمانان را به اتّحاد فرامیخواند. و این در نقطه‌ی مقابلِ خواست دشمنان اسلام است که در همه‌ی دورانها و بویژه در این دوران، مسلمانان را به صف‌آرایی در برابر یکدیگر تشویق میکرده‌اند و میکنند. امروز به رفتار آمریکای مستکبر و جنایتکار بنگرید. سیاست اصلی آن در برابر اسلام و مسلمین، جنگ‌افروزی است. خواست و تلاش خباثت‌آلود آن، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است. ظالمانی را به جان مظلومانی انداختن، از جناح ظالم پشتیبانی کردن، به دست او جناح مظلوم را بیرحمانه سرکوب کردن و آتش این فتنه‌ هولناک را همواره تیزو تند کردن. مسلمانان باید هوشیار باشند و این سیاست شیطانی را خنثی کنند. حج زمینه‌ساز این هوشیاری است، و این است فلسفه برائت از مشرکان و مستکبران در حج.

یاد خدا روح حج است. در همه حال دل های خود را با این باران رحمت، زندگی و نشاط بخشیم و توکّل و اعتماد به او را که اصل و سرچشمه‌ی قدرت و شکوه و عدل و زیبایی است، در دل خود ریشه‌دار کنیم. دراین‌صورت بر کید دشمن پیروز خواهیم شد. حجّاج عزیز! دعا برای امّت اسلامی و مظلومان را در سوریه و عراق و فلسطین و افغانستان و یمن و بحرین و لیبی و پاکستان و کشمیر و میانمار و دیگر نقاط فراموش نکنید و قطع دست آمریکا و دیگر مستکبران و ایادی آنان را از خداوند بخواهید.

والسّلام علیکم و رحمة اللّه

سیّدعلی خامنه‌ای

28 مردادماه1397

مصادف با 7 ذی‌الحجّة 1439»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 29 مرداد 1397 ، کدخبر: 83006793 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
با این وضعیت نابه سامان بعید نیست با فشار تحریمها و قحطی مردم واقعا به جون هم بیافتند.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
الان که خیلی سعی ممیکنن تفرقه ایجاد کنن مردم باید بیدار تر باشن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین