پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۷۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه نرخ بیکاری آذربایجان‌شرقی ۱۰.۷ درصد و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۲۴.۷درصد است که افزایش این نرخ ناشی از عدم مهارت در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

شعارسال: نصرالله بازوند دیشب در مراسم کلنگ‌زنی مجموعه فرهنگی، ورزش و تفریحی وایقان با ذکر شرایط سخت اقتصادی کنونی کشور اظهار داشت: کشور شرایط سخت اقتصادی را تجربه می‌کند و اولین فشار آن از خانواده‌ها آغاز شده و باید باور داشته باشیم دشمنان نظام هیچ‌وقت دشمنی خود را با ما کنار نخواهند گذاشت و تلاش می‌کنند این کشور را تجزیه کنند، در حالی که مردم ما همواره پای آرمان‌های این نظام ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی از استان‌های دارای منابع غنی است، گفت: این استان دارای منابع زمینی و روزمینی زیادی است ولی در اثر ضعف مدیریت، ارزش افزوده کافی از این منابع به دست نمی‌آوریم.

بازوند ضمن اشاره به اینکه متاسفانه 30 درصد اشتغال غیررسمی در این استان داریم، خاطرنشان کرد: هم اکنون 600 هزار بیمه شده در استان آذربایجان‌شرقی داریم که این رقم حاکی از اشتغال مردم در واحدهای خدماتی و صنعتی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از عدم هماهنگی دستگاه‌های آموزشی و اجرایی در تحقق نیازهای جامعه اظهار داشت: انتظار نداشته باشیم دولت و مجلس اشتغال ایجاد کنند بلکه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و آموزشی موجب رفع خلاءهای کنونی و نیاز اشتغال جامعه را تامین خواهد کرد ولی متاسفانه نرخ بیکاری آذربایجان‌شرقی ۱۰.۷ درصد و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۲۴.۷درصد است که افزایش این نرخ ناشی از عدم مهارت در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

بازوند در ادامه به مقوله تهدیدات استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ بیکاری، تغییرات جوی، پایین بودن ارزش افزوده در بخش کشاورزی، نبود آموزش متناسب در حوزه خدمات و رکود و عدم جذب نیرو در بخش صنعت از جمله تهدیدات این استان است که باید مدیران در این زمینه تمام توان خود را در جلوگیری از تهدیدات برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه متاسفانه بخش صنعت در سه شهرستان آذربایجان‌شرقی تقویت و در بقیه شهرستان‌ها بخش صنعت محروم مانده است،اضافه کرد: در شرایط کنونی تحریم‌ها که بخش صنعت بیشتر از دیگر بخش‌ها آسیب می‌بیند، باید به بخش‌های خدمات، صنایع دستی و گردشگری توجه بیشتر داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جامعه کار و تلاش باید به دنبال این باشد که نیروهایش را اثربخش و بانشاط کنند و این مهم با فراهم کردن فضای مناسب برای ورزش کارگران امکان‌پذیر است.

بازوند خاطرنشان کرد: هم اکنون 280 مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران در کشور وجود دارد که تعدادی از آنها نیمه‌تمام هستند ولی در سایه توجه به امر ورزش در اقشار کارگری در سال‌جاری، ورزشکاران کارگر 60 مدال در مسابقات بین‌المللی کسب کردند.

معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت: با مشارکت مردم می‌توان این پروژه را به بهره‌برداری رساند، به طوریکه کارفرمایان، کارگران و خانواده‌های آنان نیز بتوانند در این مجموعه ورزشی سهیم باشند که با این مهم می‌توان جامعه کارگری سالم، فعال، بانشاط و اثربخش داشت.

وی با بیان این مطلب که مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران برای قشر کارگری کل شهرستان ایجاد می‌شود، افزود: با توجه به اینکه در شرایط کنونی امکان آغاز پروژه جدید وجود ندارد، باید تلاش کنیم با مشارکت همه جانبه ضعف در محدودیت اعتبارات را جبران کنیم.

گزارش فارس حاکی است، مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی وایقان در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و به مساحت 2 هزار متر مربع با حضور مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس آذربایجان شرقی، تاریخ انتشار 31 مرداد 97، کدمطلب:13970531000006 ،www.azarbaijan-sharghi.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
بازم به نسبت خیلی از استان های دیگه حس میکنک امار خوبی داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
باید با ایجاد شرایط کارورزی فارغ التحصیلان رو تبدیل به نیروی کار با مهارت بکنند م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
متاسفانه بیکاری تو همه شهر ها بیداد میکنه از بس دانشگاهه ابدون کنکور والکی دانشجو میگیرن وضع این میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین