پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۹۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
در روزهای اخیر طرحی به هیئت رئیسه مجلس رسیده است که در آن به لزوم شفافیت در آرای نمایندگان مجلس پرداخته شده است.
شعار سال: یکی از موضوعات جالب توجه و البته نگران کننده این است که تنها 29 نفر از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده اند و سایر نمایندگان از امضای این طرح به هر دلیلی خودداری کرده اند.

در صورت تصویب نهایی این طرح هیئت رئیسه مجلس موظف می شود تا اسامی نمایندگان مخالف، موافق و ممتنع و افرادی که در رای گیری شرکت نمی کنند و نوع رای گیری که در صحن انجام می شود را به استثنا موارد ذکر شده در ماده 122 آئین نامه داخلی به همراه مشروح مذاکرات را در روزنامه رسمی کشور یا پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی بلافاصله منتشر کنند.

یکی از بهترین معیارهای ارزیابی مردم از نمایندگان خود در مجلس این است که بدانند در خصوص طرح و لوایح مختلف، نمایندگان آنها چه نظراتی داشتند.

این طرح نقش نمایندگان برای مشارکت در صحن مجلس را افزایش می دهد و نمایندگان سعی می کنند تا مطالبات مردم را در صحن مجلس پیگیری کرده و در هنگام رای گیری هم نقش فعالی داشته باشند.

یکی از موضوعات جالب توجه و البته نگران کننده این است که تنها 29 نفر از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده اند و سایر نمایندگان از امضای این طرح به هر دلیلی خودداری کرده اند.

در بین کسانی که این طرح را امضا کرده اند، نامی از سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد دیده نمی شود تا باز هم جای خالی آن ها در امضای طرح های شفاف سازی و برخی از طرح های مهم دیگر مجلس به چشم آید.

اینکه نمایندگان این طرح را امضا نکرده اند دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله این که اصلا از این طرح خبر ندارند! که این فرضیه بعید به نظر می رسد.

فرضیه دوم این است که کسانی که این طرح را امضا نکرده اند بر این باور هستند که با این کار، نه سیخ می سوزد و نه کباب و کار را به سایر نمایندگان سپرده اند.

فرضیه دیگری که ممکن است وجود داشته باشد این است که این نمکایندگان هیچ تمایلی ندارند که رأی آن ها برای مردم حوزه انتخابیه شان مشخص شود، چه بسا با مشخص شدن رأی و نظرشان، بسیاری از آرای خود را از دست دهند و از شانس کمتری برای حضور در دورهای بعدی انتخابات برخوردار باشند.

فرضیه فوق این موضوع را تداعی می کند که نمایندگان بر عدم شفافیت رأی خود تاکید دارند و نمی خواهند افراد جامعه درباره رأی و نظرشان قضاوت کنند اما بدون شک مردم انتظار دارند بدانند نماینده ای که به مجلس فرستاده اند در تصویب طرح و سایر مسائل چه نظری دارد که این موضوع می تواند به بسیاری از مسائل حتی در بحث انتخابات به رأی مردم کمک کند.

در زیر متن این طرح و همچنین اسامی کسانی که آن را امضا کرده اند قابل مشاهده است:




شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ 30 مرداد 97، کد مطلب: 110106:www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
این نشون میده که مردم استان باید دفه بعد دقت بیشتری داشته باشن روی انتخاب نماینده شون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین