پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از فعالیت ۲۸ اکیپ ثابت و سیار برای بازرسی ویژه عید سعید قربان در استان زنجان خبر داد و گفت:از این تعداد ۱۳ اکیپ ثابت و ۱۵ اکیپ سیار است.

شعار سال: محمدباقر حاج کاظمی گفت: به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط اداره کل دامپزشکی و کشتارگاه صنعتی دام زنجان مروارید و کشتارگاه شهرستان ابهر برنامه‌ریزی‌های ویژه برای حفظ سلامتی شهروندان زنجانی در دستور کار است.

وی از فعالیت ۲۸ اکیپ ثابت و سیار برای بازرسی ویژه عید سعید قربان در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ اکیپ ثابت و ۱۵ اکیپ سیار است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بازرسی بهداشتی و شرعی بعد از کشتار در منازل توسط اکیپ‌های سیار دامپزشکی در روز عید از ساعت هفت صبح الی ۱۲ ظهر انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۱۲ خواستار حضور دامپزشک و کارشناس مذهبی در محل ذبح باشند و این خدمات رایگان عرضه می‌شود.

حاج کاظمی تصریح کرد: در راستای تأیید سلامتی دام‌ها ۱۳ دامپزشک، ۲۷ بازرس و کارشناس بهداشت گوشت و هشت ناظر شرعی در عید قربان فعال خواهند بود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: قبل از ذبح نیز معاینات لازم صورت می‌گیرد و این بازرسین در کشتارگاه‌ها مستقر خواهند شد و مردم می‌توانند در صورت نیاز به این بازرسین مراجعه کنند و در کشتارگاه‌ها هم معاینه‌های فنی و بهداشتی و نظارت شرعی انجام می‌شود و خود کشتارگاه‌ها نیز در این زمینه همکاری خواهند کرد.

حاج کاظمی به مردم توصیه کرد با توجه به وجود بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و امکان شیوع آن، مردم باید ازلحاظ کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها، نکات موردنظر را رعایت کنند.

وی ابراز کرد: مردم بهتر است ذبح را در کشتارگاه‌ها انجام دهند و در حین خُرد کردن گوشت افراد دستکش استفاده کرده و از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 29 مرداد 97، کد مطلب: 4379677، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین