پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری های صورت گرفته پروازهای فرودگاه یاسوج دوباره برقرار می‌شوند.
شعارسال:استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری های صورت گرفته پروازهای فرودگاه یاسوج دوباره برقرار می‌شوند.

علی محمد احمدی در جمع خبرنگاران در خصوص پروازهای فرودگاه یاسوج افزود: اگر از روز اول فرودگاه یاسوج در استان بودم و از من سوال می شد می گفتم خوب است که برای استان کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس در سپیدان یک فرودگاه بین المللی احداث شود.

وی اظهارکرد: قبل از اینکه به استان بیایم حدود 20 میلیارد تومان برای تطویل باند فرودگاه یاسوج هزینه شد در صورتی که اگر 5 میلیارد تومان برای برداشتن و جابجایی زندان اقدام می کردیم مشکلات کمتر بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهر یاسوج از نظر ارتفاع از سطح دریا از شهرکرد بیشتر است و فرودگاه این شهر کاسه‌ای است که هم لندینگ و تری کاف کردن در آن مشکل است. شاید 90 درصد اروپا این شرایط را دارند اما سیستم های ناوبری پیشرفته و امکانات پیشرفته دارند.

احمدی تصریح کرد: این فرودگاه امکانات کمی ندارد و تقویت شده است اما برای اینکه پروازهایش برقرار نیست با رئیس شرکت هواپیمایی ماهان صحبت هایی داشته‌ام قول داده که پروازهایشرا در فرودگاه یاسوج برقرار کند اما این اتفاق سقوط پرواز"تهران- یاسوج" که افتاد شرکت ها و کادر پرواز می‌گویند پرواز به سایر نقاط کشور برای ما بی دردسر تر است.

وی ادامه داد: برای برقراری پروازهای فرودگاه یاسوج پیگیریهای صورت گرفت که به مسایل ارز و تحریم برخورد کرد؛در حال مذاکره هستیم که پروازهای فرودگاه یاسوج با حضور شرکت ماهان برقرار شود.مصادف با حضور این شرکت یکباره قیمت بلیط رقابتی شد و افزایش یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به مسئولان مربوطه اعلام کردم که مگر می شود با توجه زندگی، درآمد و سرانه یاسوج قیمت بلیط هواپیما را به نرخ آلمان حساب کرد این مردم از کجا بیاورند؛ در نتیجه آنهاقول دادند از 300 هزار تومان بالاتر نرود.نهایتا پروازهای فرودگاه یاسوج دوباره برقرار می شود اما بدون تعارف باید بگویم که این محدودیت ها وجود دارد.

امسال ساخت قطعه دوم راه آهن "اقلید- یاسوج" به پیمانکار واگذار می‌شود

وی در خصوص راه آهن "اقلید- یاسوج" تاکید کرد: این پروژه 120کیلومتری برای استان ضروری است یک قطعه از این پروژه به پیمانکار داده شد که اعتبار اختصاص داده شده کم بود و با پیگیری های صورت گرفته اضافه ردیف گرفته است.ان شاءالله تلاش می کنیم که امسال پیشرفت خوبی داشته باشد و قطعه دوم این پروژه مهم به پیمانکار داده شود و این پروژه را بطور جدی دنبال می کینم.

احمدی ادامه داد: 500 میلیون دلار برای ضریب افزایش بهسازی چاه‌های نفت گچساران و بهمئی جذب کرده‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سیمای شهری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یاسوج به عنوان پیشانی اداری و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود و باید از جایگاهی بهتر و بالاتر برخوردار باشد. والله ما هم کم برای یاسوج نگذاشتیم و آنچه در اختیارمان بوده برای تقویت این شهر گذاشتیم.

احمدی با بیان اینکه در شهری همچون یاسوج با شرایط و ویژگیهای کوهپایه‌ای و توپوگرافی منطقه خدمات ارائه شده پر هزینه است، افزود: شهر یاسوج نیاز به تیم مدیریتی قوی تر دارد که در واقع این مساله هم انتخاب مردم است، مدیریت شهری باید وظایف خود را بهتر و در واقع گسترده تر انجام دهد و از اصحاب رسانه می خواهیم که این مساله را به مطالبه عمومی تبدیل کنید.

وی اضافه کرد: اگر یاسوج و زیبایی هایش در استانی دیگر بود و حساسیت ها و توجه ها بیشتر وجود داشت هم اکنون زیباترین شهر منطقه زاگرس از نظر گردشگری و جذابیت بود. کار شده اما در تراز زیبایی های یاسوج کار نشده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار4شهریور97، کدخبر: 97060401479، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین