پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۸۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
پیشکسوت کشتی گفت: مرحوم تختی خصوصیات اخلاقی ویژه‌ای داشت، از جمله مردم‌داری، ساده‌زیستی و کمک به فقرا درصدر برنامه‌های این پهلوان بود.
شعارسال: پنجم شهریور زادروز مردی است که به اخلاق، جوانمردی و در یک کلمه به مردم‌داری شهره است. مردی که یادش از تاریخ کشتی ایران هرگز کنار نمی‌رود. تختی با مردم زیست و مردمی هم از دنیا رفت. خاطرات این پهلوان ایران از یادها نخواهد رفت. تختی زنده است و علاوه بر افتخارآفرینی در دنیا، خاطرات جوانمردی و کمک این مرد اخلاق به فقرا فراموش نمی‌شود.

به همین مناسبت گفتگویی با ابراهیم جوادی پیشکسوت کشتی و هم‌دوره جهان پهلوان تختی انجام دادیم که در زیر می‌آید:

جوادی با بیان اینکه نام‌گذاری پنجم شهریورماه به‌روز ملی کشتی جای قدردانی دارد، اظهار کرد: تختی کسی است که پس از 50 سال هنوز مردم در کوچه و خیابان از او به نیکی نام می‌کنند، تختی مردمی بود، دست نیازمندان را می‌گرفت و هیچ‌وقت خود را جدا از مردم ندید.

وی اضافه کرد: در سالروز درگذشت این پهلوان نامی کشورمان از پیر و جوان و زن و مرد در مراسمش شرکت می‌کنند و این نشان می‌دهد که مرحوم تختی صفات اخلاقی ویژه‌ای داشته است.

این پیشکسوت کشتی عنوان کرد: بنده 20 سال اختلاف سنی با مرحوم تختی دارم و ایشان از من بزرگ‌تر بود، اما همواره کشتی‌های این پهلوان را دنبال می‌کردم و او را الگوی خودم قرار داده بودم.

جوادی با اشاره به کشتی معروف مرحوم تختی با حریفی از شوروی سابق در 1962 تولیدو، گفت: تختی در مصاف با حریفی که از ناحیه پای راست دچار آسیب‌دیدگی بود مدارا کرد و حتی تحسین حریفش را در پی داشت و الکساندر مدود نیز بعدها از خاطره کشتی با پهلوان ایران به نیکی یاد کرد و دوستی با مرحوم تختی را افتخار خود دانست.

وی با توصیه به جوانان به‌خصوص ورزشکاران برای پیمودن راه مرحوم تختی مطرح کرد: ورزشکاران مردانگی، گذشت و ایثارگری این پهلوان را سرلوحه فعالیت‌های ورزشی و شخصی‌شان قرار دهند، در مجموع مرحوم تختی مرد واقعی بود و مردانه زندگی کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1397 ، کدخبر: 428713 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
ا.ف75

واقعا کم میان از این به بعد کسانی که مثل اقا تختی بخوان باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
ا.ف75
هیچ مسیری برای پرورش جوون هامون در مسیر اخلاق پهلوانی در نظر نمی گیریم! بعد انتظار بیهوده هم داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
1
ا.ف75
ای کاش سیستم اموزشی ما به دنبال این باشه که همچین شخصیت هایی رو پرورش بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
فقط ورزشکاران نیستنن ک باید ایشون الگوی خودشون قرار بدن باید الگوی خیلی از مسیولین هم باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین