پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۵۱۸۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
تنها چند هفته از اعلام رتبه‌بندی برترین کالج‌های آمریکا می‌گذرد اما اخیراً مشخص شده است که هشت مورد از این کالج‌ها در ثبت اطلاعات تقلب کرده‌اند. این کالج‌ها از رتبه‌بندی خارج شده‌اند و قرار است مجازاتی برای آنها در نظر گرفته شود
شعارسال:تنها چند هفته از اعلام رتبه‌بندی برترین کالج‌های آمریکا می‌گذرد اما اخیراً مشخص شده است که هشت مورد از این کالج‌ها در ثبت اطلاعات تقلب کرده‌اند. این کالج‌ها از رتبه‌بندی خارج شده‌اند و قرار است مجازاتی برای آنها در نظر گرفته شود.

ازاینساید هایراد، اطلاعات دستکاری‌شده این هشت دانشگاه شامل نرخ فارغ‌التحصیلی، هزینه هر دانشجو و متوسط حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه می‌شود. در رتبه‌بندی برترین کالج‌های ایالات متحده سؤالات نظرسنجی از دانشجویان پرسیده می‌شود و نتایج آن بر اساس پاسخ‌های دانشجویان مشخص می‌شود اما دانش‌آموزان دبیرستانی و والدین آنها برای بررسی و انتخاب دانشگاه‌ها از این اطلاعات استفاده می‌کنند.

حالا مشخص شده است که هشت کالج اطلاعات کاملاً غلطی را ثبت کرده‌اند و این دستکاری‌ها باعث تغییر جایگاه‌های آنها در رتبه‌بندی شده است. یو‌اس نیوز اعلام کرده که نام این کالج‌ها از رتبه‌بندی حذف شده است و در لیست برترین‌های امسال نیستند. آخرین نسخه از رتبه‌بندی برترین کالج‌های ایالات متحده 10 سپتامبر (19 شهریور) منتشر خواهد شد.

این کالج‌ها خطای نیروی انسانی را مسئول ثبت اشتباهات نادرست می‌دانند.

پس از این اتفاق‌ها هشت کالج دیگر نیز به بارگذاری اطلاعات نادرست اعتراف کردند. این امر تعداد مؤسسات آموزش عالی را که در رتبه‌بندی تقلب کرده‌اند افزایش می‌دهد. مقامات دانشکده تجارت دانشگاه تمپل اعلام کرده‌اند که به صورت عمدی و برای چند مورد از رتبه‌بندی‌ها اطلاعات اشتباه را به ثبت رسانده‌اند.

چه اطلاعات دستکاری شده بودند؟

اطلاعات دستکاری‌شده هشت دانشگاهی که ادعا می‌کنند این اطلاعات به دلیل خطای نیروی انسانی رخ‌ داده است به شرح ذیل است:

- دانشگاه دولتی «آستین پی» نرخ فارغ‌التحصیلی دانشجویان در شش سال را به اشتباه 40 درصد ثبت کرده است اما آمار صحیح 37 درصد است.

- دانشگاه داکوتا وسلین اشتباهی در ثبت گرانت مورد نیاز برای دانشجویان در حال تحصیل داشت. این دانشگاه مبلغ مورد نیاز را 16 هزار و 406 دلار اعلام کرده بود اما مبلغ صحیح 13 هزار 579 دلار است.

- که تعداد صحیح 3 هزار و 571 نفر بوده است. این اطلاعات نادرست باعث شده بود که هزینه صرف‌شده برای هر دانشجو بالاتر از میزان واقعی آن نشان داده شود.

- دانشگاه همپتون نرخ فارغ‌التحصیلی دانشجویان در شش سال را 66 درصد ثبت کرده بود؛ در حالی که نرخ صحیح 56 درصد بوده است.

- دانشگاه اوکلاهاما نیز نرخ فارغ‌التحصیلی دانشجویان در شش سال را 62 درصد گزارش داده بود؛ در حالی که 59 درصد بوده است.

- کالج رندولف متوسط حقوق اعضای هیأت علمی خود را 104 هزار و 200 دلار اعلام کرده بود؛ در حالی که متوسط دریافتی آنها 88 هزار و 647 دلار است.

- دانشگاه سنت‌لوئیس نرخ فارغ‌التحصیلی دانشجویان در شش سال را 77 درصد اعلام کرده بود؛ اما عدد صحیح 74 درصد بوده است.

دانشگاه سنت‌مارتین نیز نرخ فارغ‌التحصیلی دانشجویان در شش سال را 55 درصد ثبت کرده بود؛ اما عدد صحیح 52 درصد بوده است.

معمولاً یو‌اس نیوز نام کالج‌ها و دانشگاه‌ها را که اشتباهات کوچک آنها روی رتبه‌بندی تأثیری نمی‌گذارد از دور خارج نمی‌کند؛ اما اطلاعات نادرست این هشت دانشگاه به اندازه‌ای بزرگ بوده که جایگاه آنها در رتبه‌بندی را به‌کلی تغییر داده است.

دانشگاه‌های دیگری که به علت ثبت اطلاعات نادرست از رتبه‌بندی امسال حذف شده‌اند شامل دانشکده علوم آموزشی دانشگاه دولتی سم هوستون، دانشکده تجارت دانشگاه مسیحیان تگزاس، دانشکده پرستاری دانشگاه فلوریدا و دانشکده پرستاری دانشگاه فلوریدای جنوبی می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار4شهریور97، کدخبر: 428291، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
پس خداروشکر که تقلب در کشور های خارحی هم رخ میده! خب خیال من راحت شد که ما تو این زمینه تنها نیستیم:)))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
واقعا به قول این دوستمون انقدر تقلب ها در ایران زیاد شده که ادم با شنیدن خبر منفی در سایر جهان اروم میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
این تقلب ها با نیروی انسانی بوده؟ یا اینکه سیستماتیک یوده؟:))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین