پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۸۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۵۰۰ فروند لنج فراساحل در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند که همگی در آب‌های بین‌المللی کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند صید می‌کنند.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، هدایت‌الله میرمرادزهی اظهار داشت: عمده صیادان سیستان و بلوچستان، صیادان فراساحل هستند و در آب‌های بین‌المللی کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند با طی مسافت هزاران مایل از ساحل و با لنج‌های برودتی به صید می‌پردازند.

وی افزود: از بیش‌از ۹۰۰ فروند لنج فراساحل که در ۱۱ بندر ماهیگیری سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند، بیشاز ۵۰۰ فروند لنج فراساحل هستند که تحت نظارت کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند در آب‌های بین‌المللی و با دریاروی‌های یک تا دو ماهه به صید می‌پردازند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از نظر میزان برداشت در کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند رتبه دوم بعد از کشور اندوزی را دارد و از نظر تعداد شناور نیز رتبه دوم بعد از کشور سری لانکا را در بین حدود ۲۰ کشور ساحلی اقیانوس هند و عضو نهاد بین‌المللی کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند دارد.

میرمرادزهی ادامه داد: صیادان سیستان و بلوچستان تنها صیادان کشور هستند که در آب‌های بین‌المللی به صید می‌پزدازند و سیستان و بلوچستان به‌واسطه صید فراساحل در سه‌سال متوالی گذشته رتبه اول میزان صید ایران را کسب کرده است.

وی گفت: در سال صید گذشته که از مهرماه ۹۶ آغاز شد و خرداد ماه ۹۷ پایان یافت؛ صیادان سیستان و بلوچستان ۳۰۳ هزارتن ماهی صید کردند که رتبه اول میزان صید ایران است، پس از سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان است که حدود ۲۷۰ هزارتن میزان صید در این استان ثبت شده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش‌از ۲۴ هزار صیاد سیستان و بلوچستانی در آب‌های ساحلی و فراساحلی فعالیت می‌کنند؛ خاطرنشان کرد: بیش‌از ۶۰ درصد صید صنعتی و تن‌ماهیان ایران توسط صیادان سیستان و بلوچستان و عمدتا صیادان فراساحل این استان تامین می‌شود و علاوه‌بر آن ۴۰ درصد صید تجاری ایران نیز از این استان تامین می‌شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 5 شهریور 97، کدمطلب: 4386038،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
ا.ف75
واقعا وجود این لنج ها میتونه تا جایی به ایجاد زمینه های اشتغال در سیستان کمک کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
خوبه حداقل اشتغال مردم منطقه اینطوری تامین میشه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین