پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
معاون آمار و اطلاعات و فناوری ثبت‌احوال استان زنجان میانگین سن ازدواج در استان زنجان را بالا و نگران‌کننده عنوان کرد.



شعار سال: ژالهچیان ظهر پنجشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوالبا اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج مردان ۲۸ سال و در زنان ۲۳ سال است افزود:میانگین سن ازدواج در استان زنجان نسبت به سال‌های اخیر افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان زنجان بیش از یک‌میلیون نفر است اظهار کرد: ۲۲.۸ صدم درصد جمعیت استان زیر ۱۵ سال و ۳۲.۵ و پنج‌دهم درصد جوانان ۳۸.۲ و دودهم درصد میانسالان و ۶.۴ دهم درصد سالمندان از ۷۰ درصد جمعیت فعال استان را تشکیل می‌دهند.

معاون آمار اطلاعات و فناوری ثبت‌احوال استان زنجان بااشاره به اینکه استان زنجان ۱.۳۵ درصد از جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده است گفت: سهم استان زنجان از ولادت ۱.۳۴، از وفات ۱.۷۲، ازدواج ۱.۲۲ و وفات ۱ درصد از کل تحولات چهارگانه کشور را به خود اختصاص داده است.

ژاله چیان گفت: 62.9 دهم درصد جمعیت استان شهری و ۳۷ درصد جمعیت استان روستایی است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در امر ازدواج و طلاق استان زنجان نسبت به کشور وضعیت خوبی دارد، به‌طوری‌که نسبت ازدواج به طلاق در زنجان پنج بوده و رتبه استان در ازدواج ۲۰ و در کشور ۲۱ است.

معاون آمار و اطاعات و فناوری ثبت‌احوال استان زنجان بابیان اینکه علت طلاق را نباید به بحث فقر و بیکاری نسبت داد، گفت: باید پژوهش‌های لازم در این خصوص انجام شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت مهر ، تاریخ انتشار 23 مهر 1394،کد مطلب:2941469:  www.mehrnews.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین