پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴
وزیر نیرو گفت: با احداث سالانه دو هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا پایان دولت دوازدهم ۴ هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی احداث خواهد شد.

شعارسال: رضا اردکانیان روز دوشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاهپوش در منطقه طارم سفلی اظهار کرد: افتتاح نیروگاه بزرگ بادی کشور در طارم قزوین اتفاق مبارکی در هفته دولت است که امیدواریم رضایت مردم را جلب کند.

اردکانیان بیان کرد: وزارت نیرو با رسالتی که در تامین آب و برق دارد در بخش مهندسی از بهترین نیروها بهره برده و کشور را ایمن کرده در تامین اب و برق مطمئن و پایدار از توان بخش خصوصی هم بخوبی استفاده کرده است.

وی یادآور شد: با اتکا به تجربیات دولتی توانسته هسته اولیه ظرفیت بخش خصوصی در وزارت نیرو را تشکیل دهد و کارهای موثری انجام دهد.

اردکانیان تصریح کرد: وزارت نیرو به عنوان تنظیم کننده حرکت می کند تا نیاز آب و برق را تامین کند و بخش غیر دولتی باید تامین کننده آب و برق باشد و وزارتخانه نظارت و تنظیم کننده امور باشد.

وزیر نیرو گفت: کشور ما ظرفیت شناخته شده ۳۰ هزار مگاوات و ۵۰ درصد انچه در سال ۹۸ نیاز است خواهد بود این مسیر باید بسرعت با کمک بخش خصوصی به پیش برود.


چهار هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه می‌شود


وی بیان کرد: استان قزوین ظرفیت خوبی دارد با ظرفیت خوبی که مجلس ایجاد کرده امسال ما برق نیروگاههای تجدید پذیر را خریداری می کنیم.

اردکانیان افزود: یک هزار میلیارد تومان برق تجدیدپذیر خریداری خواهیم کرد که امیدواریم این اعتبار تامین شود تا بخش خصوصی مشارکت کند.

وی اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت ۶۴۰ مگاوات به بهره برداری خواهد رسید که ۴۵ درصد بادی و ۳۵ درصد خورشیدی حدود ۵ درصد زیست توده و ۴۵۰درصد در حال احداث است که جمعا ۱۰۰۰ مگاوات باید به بهره برداری برسد.

وزیر نیرو گفت: با احداث سالانه دو هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا پایان دولت دوازدهم ۴ هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی احداث خواهد شد.

وی افزود: با توجه به صرفه جویی آبی و کاهش الایندگی محیط زیست هم نیروگاههای خورشیدی در مناطق کم اب و بادی در سایر مناطق را توسعه خواهیم داد و در مناطق باد خیز نیز بدون هرگونه اسیب به کشاورزی این کار توسعه خواهد یافت.

اردکانیان بیان کرد: در هفته دولت ۱۱ پروژه تجدید پذیر افتتاح می شود، پنج نیروگاه خورشیدی در فارس دو نیروگاه در تهران و جمعا ۱۵۵ مگاوات نیروگاه در استانهای قم، یزد و سیستان افتتاح می شود.

وزیر نیرو گفت: در هفته دولت با ۴۵۵ میلیاردتومان و ۱۸ میلیون یورو تعداد ۱۱ پروژه نیروگاه تجدید پذیر افتتاح می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1397 ، کد خبر: 4385893 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
ظرفیت نیروگاه ها بالاتر میره پس چرا انثقدر مشکل کمبور برق داریم؟م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین