پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۳
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با یادآوری شانس کم دختران این خطه شمالی برای تحصیل در مدارج بالای علمی؛ گفت: 70 درصد دانش آموزان ترک تحصیل کرده استان در مقاطع مختلف تحصیلی؛ دختر هستند.

شعارسال: احسان گوهری راد سه شنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده گلستان با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان اظهار داشت: بیشتر این دانش آموزان در مناطق محروم و مرزی استان زندگی می کنند و دلیل اصلی ترک تحصیل آنها مشکل مالی است.

وی بیان کرد: افزون بر 18 هزار دانش آموز دختر و پسر؛ مدارس گلستان را به دلیل مشکلات مالی ترک کرده اند و تلاش می کنیم با همراهی دستگاه های مرتبط مانند کمیته امداد و بهزیستی و رفع نیازها مالی آن ها حضور مجددشان در مدارس را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: هرچند تعداد کمی از دانش آموزان ترک تحصیل کرده با کمک نهادهای حمایتی به مدارس بازگشتند اما هنوز 8 هزار دختر در سنین اولیه تحصیلی امیدی به تحصیل ندارند.

گوهری راد با تصریح بر اینکه حل مشکل دانش آموزان ترک تحصیل به تنهایی از آموزش و پرورش گلستان ساخته نیست؛ سال گذشته فقط زمینه برگشت 400 دانش آموز به مدارس فراهم شد و در این ارتباط همراهی دستگاه های دیگر و نیکوکاران برای پیشگیری از بحران های اجتماعی پیش رو را خواستاریم.

وی تصریح کرد: حمایت از خانواده دانش آموزان کم بضاعت گلستان آن ها را از پای دار قالی و چوپانی به پشت میز مدارس خواهد کشاند.

گلستان نزدیک به 1.9 میلیون نفر جمعیت دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9مرداد1397 ، کدخبر: 82987588: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین