پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۸۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اختصاص واردات ۲۰ درصد سهمیه کالای اساسی به بندر چابهار، سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌های ریلی و جاده‌ای بندر را توجیه‌پذیر می‌کند.

شعار سال: حسین شهدادی اظهار داشت: پس‌از افتتاح فاز اول بندر چابهار و ارتقای توان عملیاتی این بندر به 8.5 میلیون تن در سال تمام تمرکز ما باید معطوف به جذب بار و تلاش در جهت ترغیب صاحبان کالا جهت استفاده از بندر چابهار باشد.

وی افزود: صاحب کالا در صورت ارائه مشوق‌های اقتصادی و فراهم‌ بودن زیرساخت‌های پس‌کرانه‌ای علاقه‌مند به استفاده از مسیر بندر چابهار می‌شود؛ عمده‌بارهای صادراتی، ترانزیتی و وارداتی ریل‌پسند هستند و قاعدتا از نظر اقتصادی، به‌صرفه است که با خط ریلی جابه‌جا شوند.

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که اتصال بندر به ریل اجتناب‌ناپذیر است، گفت: با توجه به محدویت‌های مالی و بودجه‌ای دولت، سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌های ریلی و جاده‌ای باید توسط بخش خصوصی صورت پذیرد و بخش خصوصی هم توجیه اقتصادی می‌خواهد.

شهدادی ادامه داد: توجیه اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد پسکرانه‌های مناسب بندری است؛ زمانی که در چابهار کشتی‌های متعدد پهلوگیری کنند و خطوط کشتیرانی لاینر در بندر ایجاد شود، می‌توانیم توجیه‌ا‌ی اقتصادی برای بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌های ریلی و جاده‌ای ایجاد کنیم.

و با بیان اینکه سالانه 15 میلیون تن کالای اساسی توسط شرکت‌های دولتی به کشور وارد می‌شود، تاکید کرد: 20 درصد این کالای اساسی سهم استان‌های شرقی حوزه بندر چابهار نظیر سیستان و بلوچستان، خراسان‌ها، سمنان، گلستان و شرق کرمان است و به‌صرفه است کشتی‌های حامل این کالاها به‌جای آنکه حداقل 700 مایل از بندر چابهار دور شوند و کالاهای خود را در بنادر خلیج فارس ایران تخلیه کنند، این‌کالاها در بندر چابهار تخلیه شود.

شهدادی بابیان اینکه به‌بندر چابهار براساس بررسی‌های انجام شده حداقل 260 کیلومتر به استان‌های شرقی نسبت به بنادر خلیج فارس نزدیک‌تر است، گفت: صرفه‌جویی که در حمل و نقل دریایی و جاده‌ای برای تخلیه در بندر چابهار اتفاق می‌افتد کاملا توجیه اقتصادی دارد که این کالاها در چابهار تخلیه شوند.

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه توجیه‌پذیری اقتصادی سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌های‌ بندری، چه پس‌کرانه خود بندر نظیر انبارها و پایانه‌ها و چه‌پسکرانه‌های ریلی و جاده‌ای؛ ترافیک بندر و عبور و مرور مداوم کشتی‌ها و بار است، یکی‌از راه‌های اساسی برای تکمیل به‌موقع زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای چابهار با توجه به محدویت‌های دولتی، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در ساخت و بهره‌برداری از طرح‌های ریلی و جاده‌ای به‌صورت botو توجیه‌پذیری اقتصادی این سرمایه‌گذاری از راه اختصاص حداقل واردات 20 درصد کالای اساسی کشور از طریق بندر چابهار است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 9 شهریور 97، کد مطلب: 1816265، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
بندر چابهار به عنوان قطب اصلی واردات باید توجه بیشتری بهش بشه م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
واقعا این بندر پتانسیل های بالایی داره
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین