پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برکناری «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق را مسئله داخلی این کشور خواند و گفت که جمهوری اسلامی در این زمینه دخالت نمی‌کند.
شعارسال: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص برکناری «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی دولت عراق توسط نخست‌وزیر آن کشور اظهار داشت: این موضوع یک مسئله داخلی در عراق است و ما در آن دخالت نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران که با العام گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد: برای ما به عنوان همسایه، یک عراق امن، متحد و پیشرفته بیش از هر چیزی اولویت دارد.

به گزارش فارس، دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که با توجه به تمایل فالح الفیاض برای ورود به فعالیت سیاسی و حزبی، که طبق قانون اساسی با ماموریت مسئولان امنیتی تعارض دارد، او را از سمت مشاور امنیت ملی و ریاست الحشد الشعبی و ریاست دستگاه امنیتی کنار گذاشته است.

الفیاض ۶۲ ساله از ژوئیه ۲۰۰۹ در سمت مشاور امنیت ملی عراق بود. او مدرک مهندسی برق از دانشگاه موصل دارد و از شخصیت‌های امنیتی سرشناس عراق است.

اقدام العبادی در برکناری الفیاض در شرایطی صورت گرفته که رایزنی‌های گروه‌ها و ائتلاف‌های مختلف عراقی برای تشکیل دولت جدید این کشور همچنان ادامه دارد و از فالح الفیاض به عنوان یکی از نامزدهای نخست‌وزیری نام برده می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1397 ، کدخبر: 13970610000185 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین