پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
دادستان مرکز استان خراسان شمالی از پیگیری قضائی «سیاه‌نمایی و دروغ» در ماجرای چشم‌های کودک خردسال بجنوردی خبر داد.

شعار سال: در نخستین روزهای مردادماه سال‌جاری، فیلمی با موضوع نابینایی یک کودک 2 ساله بجنوردی بر اثر نداشتن هزینه خرید یک قطره 2000 تومانی٬ در کانال‌های خبری منتشر و بلافاصله از کانال‌های معاند نظام سر درآورد.

این در حالی بود که منتشر‌کننده اصلی این فیلم یکی از اعضای شورای شهر بجنورد بوده و در این فیلم می‌خواست صدای مظلومیت این خانواده را به گوش مردم ایران برساند.

خبری که از اساس «دروغ» بود

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم و جمعی از خیران سلامت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی سبب شد تا خانواده علی‌اصغر٬ در همان روزها در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد حاضر شده و معاینات پزشکی برای این کودک به صورت رایگان انجام شود.

مادر علی‌اصغر در بیمارستان با تشریح واقعیت ماجرا٬ گفت: آن روز مشکل بیماری خودم و فشار خون سبب شد تا آن حرف‌ها را بزنم. علی‌اصغر از ابتدای تولد نابینا بود و با آن قطره فقط کمی از فشار و درد چشمم کاسته می‌شد.

پزشک متخصص جراحی چشم علی‌اصغر نیز در این زمینه افزود: بیماری این کودک مادرزادی بوده و قطره‌ها تاثیری در درمان بیمار ندارد.

بنا بر پیگیری‌های انجام شده قرار است مراحل درمان این کودک به صورت رایگان و با کمک خیران سلامت انجام شود.

پیگیری دستگاه قضا برای مجازات عاملان ادامه دارد

در روز‌های گذشته و پس از پیگیری اصحاب رسانه درباره چگونگی برخورد با منتشرکنندگان این کلیپ دروغ و سیاه‌نمایی، مسلم محمد یاران دادستان بجنورد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از تشکیل پرونده قضایی برای یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد در شعبه چهارم بازپرسی خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه چندی پیش کلیپی توسط یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد در شبکه‌های فضای مجازی منتشر شد که پس از آن پرونده‌ای در شعبه چهارم بازپرسی تشکیل شد.

وی در این باره افزود: از خانواده فرد و شاکی این پرونده، تحقیقات مفصلی توسط بازپرس این پرونده به‌عمل آمد و پس از آن مشخص شد که این کلیپ کاملاً کذب بوده و بنا به‌گفته خانواده کودک، این مطلب که طفل به‌خاطر 2 هزار تومان چشم خود را از دست داده حقیقت ندارد.

داستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد تصریح کرد: پس از تحقیقات به‌عمل آمده توسط بازپرسین پرونده مشخص شد که این خانواده برای یک موضوع دیگر به شورای شهر مراجعه کردند و از آن‌ها خواسته شد که این کلیپ تهیه شود. بنابراین پرونده در حال بررسی است و بعد از تصمیمات نهایی نتیجه این پرونده اطلاع‌رسانی می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 10شهریور 97، کدمطلب: 1816957، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین