پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۹
قمری گفت: ثبت‌نام برای شرکت در دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی و دانش بنیان از امروز آغاز می‌شود.

شعارسال: محمد حسین قمری دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی در نشست خبری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور که امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به حضور 60 هزار شرکت‌کننده در سال گذشته در 266 عنوان شغلی، گفت: در آزمون استخدامی سال گذشته از میان 28 هزار فرصت شغلی که در 1100 شرکت خصوصی و دانش‌بنیان قرار داشت، 9 هزار نفر برای ورود به این شرکت‌ها انتخاب شدند.

قمری با بیان 8 دسته شغلی آزمون استخدامی، گفت: داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی بخش خصوصی می‌توانند در 222 عنوان شغلی که در 8 دسته هنر، مالی و اداری، مدیریت، بازاریابی و فروش، فناوری اطلاعات، فنی و اجرایی و کارشناسی اداره خدمات ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه این آزمون مبتنی بر شایستگی‌های شغلی است، اظهار کرد: آزمون بر مبنای شایستگی افراد و مهارت آنان تدوین شده است از این رو تنها افرادی که عملکردی خوب در ارائه مهارت‌های خود داشته باشند می توانند در این آزمون رتبه ای خوب کسب کنند.

امکان معرفی داوطلبان آزمون استخدامی به شرکت‌های خارجی

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با بیان اینکه بخشی جدید برای معرفی داوطلبان به شرکت‌های خارج از کشور وجود دارد، گفت: با تعامل و همکاری که با وزارت کشور داشته‌ایم داوطلبان می‌توانند برای ورود به فرصت‌های شغلی شرکت‌های خارجی اعلام آمادگی کنند.

ویژگی آزمون استخدامی سال 97

قمری درباره تفاوت‌های آزمون استخدامی امسال با سال گذشته اظهار کرد: در آزمونی که امسال برگزار می‌شود هزینه‌های اضافی همچون دریافت وجه برای مصاحبه و یا معرفی‌نامه از داوطلبان اخذ نمی‌شود و همچنین کمترین اتکا به مدرک دانشگاهی و بیشترین توجه به مهارت‌های فردی و شغلی افراد است.

وی با اشاره به افرادی که کار مصاحبه نهایی آزمون استخدامی را انجام می‌دهند، بیان کرد: در آزمون امسال سه دسته افراد کار مصاحبه را انجام می‌دهند؛ متخصصانی که در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند، اعضای هیئت علمی صنعتی و دسته سوم متخصصان شغلی، سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی نیز در این مصاحبه نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در واقع تمام تلاش ما این است که مصاحبه آزمون استخدامی امسال با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار شود تا مشکلاتی وجود نداشته باشد.

تا حد ممکن امکان تقلب در آزمون استخدامی پایین آورده می‌شود

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی درباره امکان تخلف و تقلب داوطلبان در آزمون استخدامی اظهار کرد: به دلیل آنکه مرحله اول آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود امکان تقلب داوطلبان وجود دارد اما برای راستی آزمایی و کاهش امکان این تخلف آزمون حضوری هم وجود دارد که بر مبنای آن داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان هم می‌توانند در آزمون استخدامی ثبت‌نام کرده و تقاضای نیروی کار کنند، گفت: در سایت برای هر یک از شرکت‌های دانش بنیان فضایی فراهم شده است، تا آنها بتوانند ثبت‌نام کنند و تقاضای نیروی کار را داشته باشند ، همچنین آزمون استخدامی تماما بر اساس شایستگی‌های مهارتی افراد برگزار می‌شود و بر همین اساس داوطلبان برای اشتغال‌زایی به شرکت‌های دانش بنیان معرفی می‌شوند.

ثبت‌نام دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی و دانش بنیان

قمری گفت: ثبت‌نام برای شرکت در دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی و دانش بنیان از امروز آغاز می‌شود، ثبت نام اینترنتی این آزمون از پایان آبان و ثبت نام حضوری از پایان آذر آغاز می‌شود.

برای این آزمون، ۸ دسته شغلی و ۲۲۲ عنوان در نظر گرفته شده و اضافه شدن مشاغل پردرآمد جدید با فراهم شدن امکان معرفی به فرصت‌های شغلی شرکت‌های خارجی از ویژگی‌های این آزمون است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10شهریور1397 ، کدخبر: 6651949: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
نظرشون چیه اول کار آفرینی کنن یا اول حقوق عقب افتاده ی خیلی از کارکنان رو بدن بعد امید واهی بدن؟
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین