پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
لیگ هنوز راه چندانی را نپیموده که تعدادی از تیم‌های حاضر در آن به نفس نفس افتاده‌اند و سرمربی‌ها عطای ماندن را به لقای رفتن می‌بخشند. مشکلات هم متنوع و عجیب است. از موضوعات مالکیتی تا فنی و البته شایع‌ترین آن یعنی بی‌پولی. معضلی که می‌تواند از هماهنگ‌ترین و آماده‌ترین تیم‌ها گروهی بی‌انگیزه و شلخته بسازد. موج تازه مشکلات مالی چند تیم را تحت تاثیرخود قرار داده است.

شعار سال: پارس‌جنوبی که سال پیش همین روزها صدرنشین مسابقات هم شد حالا چنان در مضیقه است که سرمربی تیم ادعای ترک آن را درکنفرانس خبری مطرح می‌کند تا بلکه زنگ خطر را برای تیمش به صدا در آورده باشد. البته که مدیرعامل باشگاه امیدوار است. رضاییان درخصوص اظهارات مهدی تارتار که باشگاه را تهدید به عدم شرکت در تمرینات کرده بود، گفت: «ما بازی پرفشاری با سپاهان پشت سر گذاشتیم و تا دقیقه آخر از حریف پیش بودیم. در دقایق پایانی گل خوردیم و همین باعث می‌شود به آدم فشار بیاید. بازیکن هم یا به من مشکلات مالی خود را می‌گوید، یا به تارتار. اگر شرایط روحی و روانی پایدار شود، مشکلی پیش نمی‌آید. تارتار تنها دغدغه بازیکنان را داشت که ان‌شاءالله این مشکل حل می‌شود.» اما خود او هم خوب می‌داند که تیمش وابسته به کمک وزارت نفت است و البته که جدایی و استقلال هم با توجه به شرایط عقیم درآمدزایی در فوتبال ایران به این راحتی‌ها ممکن نیست: «شرایط فوتبال را به سمتی می‌برند که درآمدزایی در آن وجود ندارد و شرایط اسپانسری هم ضعیف‌تر از گذشته شده است. هر چند در برگزاری اردوها و اعزام‌ها مشکلی نداشتیم، اما مطالبات بازیکنان را در این فصل پرداخت نکرده‌ایم که امیدوارم این مشکل حل شود«.

چیزی شبیه به همین اتفاقات در دیگر تیم نفتی ایران رخ داده است. تیم نفت مسجد سلیمان که همین امسال به لیگ برتر صعود کرد و شور فوتبال را به یکی از شهرهای محروم ایران برد به سختی روزگار می‌گذراند. آنها نتوانستند محمود فکری را حفظ کنند و عبدالله ویسی را آوردند که او هم حالا و در اوج مشکلات باشگاه تصمیم به ترک تیم گرفته است. هرچند که در این باشگاه هم مدیران امیدوار به جمع کردن موضوع هستند. البته رئیس هیات‌مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان مدعی شده که پاسخ سرمربی مستعفی این تیم به مدیران باشگاه، منفی بوده است. عطاءالله بهادری درباره جلسه هیات‌مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان برای بررسی استعفای عبدالله ویسی از هدایت این تیم اظهار کرد:«جلسه هیات‌مدیره نتیجه‌ای در پی نداشت! اصرار داریم که ویسی به تیم بازگردد، اما پاسخ او تا این لحظه منفی بوده است. سایر اعضای کادر فنی تیم مدرک مربیگری A آسیا دارند و فعلا با آنها به کار خود ادامه دهیم.» وی در مورد کناره‌گیری بهروز مکوندی از مربیگری نفتی‌ها گفت: «از این موضوع اطلاعی ندارم! مکوندی به‌خاطر تعویض خانه، یک روز مرخصی گرفت.» به‌نظر می‌رسد هر روز به تعداد باشگاه‌هایی که در فوتبال حرفه‌ای ایران به مرز ورشکستگی نزدیک‌تر می‌شوند افزوده می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 11 شهریور 97، شماره: 3434352

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین