پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
دادستان بجنورد: چندین انبار احتکار دارو با شرایط غیربهداشتی و غیرمجاز در خراسان‌شمالی کشف شد.

شعار سال: مسلم محمد یاران در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در ارتباط با لزوم ورود دادستانی جهت مبارزه با اخلالگران اقتصادی اظهار داشت: در راستای مطالبه مقام معظم رهبری و بخشنامه ریاست قوه قضاییه، دادستان‌های شهرستان و مرکز استان موظف شدند که به مجموعه تعزیرات حکومتی جهت مبارزه با اخلالگران اقتصادی کمک کنند.

وی در خصوص انبار کشف شده در یکی از دبیرستان های غیرانتفاعی مرکز استان افزود: متاسفانه در یکی از دبیرستان‌های غیرانتفاعی مرکز استان اقلام دارویی و مواد غذایی به شکل نامطلوب و غیر استاندارد نگهداری می‌شد به طوری که 12 هزار سُرُم مستقیماً در معرض نور خورشید قرار داشتند.

دادستان عمومی انقلاب شهرستان بجنورد با بیان این مطلب که متاسفانه این انبار مربوط به یکی از افرادی بود که خود مسئولیت نظارت مجموعه غذا و دارو بر حوزه انبار را داشت ادامه داد: متاسفانه اظهارنظر برخی متولیان دارو و غذای استان مبنی بر عدم احتکار این اقلام این شائبه را در راستای حمایت از این انبار به وجود می‌آورد.

یاران از پیگیری این پرونده در شعبه بازپرسی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی دیگر از انبارهای دارویی غیرمجاز در شهرک صنعتی که شهرک کارگاهی است کشف شد که هیچ کدام از مقررات وزارت بهداشت را دارا نبود. در این خصوص جلساتی با تمام داروسازان استان منعقد شد.

دادستان مرکز استان در این خصوص ادامه داد: دغدغه داروسازان استان فقدان انباری متمرکز، مناسب و استاندارد برای نگهداری حجم دارویی که وارد استان می‌شود بود لذا بنده به عنوان مدعی‌العموم در راستای حقوق عامه این مطالبه‌گری را برای راه‌اندازی انبار متمرکز و استاندارد جهت نگهداری حجم داروها داشته و امیدواریم به‌زودی این اتفاق بیفتد تا شاهد انبارهای غیرقانونی و نابسامان در این حوزه نباشیم.

سید جواد موسوی نیز در این نشست در ارتباط با انبار های کشف شده در حوزه دارو اظهار داشت: اظهار نظر برخی از مسئولین علوم پزشکی استان مبنی بر عدم احتکار انبارهای دارویی قبل از تصمیم قضایی خلاف قانون بوده چراکه پرونده در تعزیرات حکومتی در حال بررسی و پیگیری است و صلاح نیست کسی در رابطه با پرونده اظهار نظر کرده و اذهان عمومی را تشویش کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی با بیان اینکه هر کالا باید در یک شرایط خاصی نگهداری شود افزود: هر کالا یک شرایط خاص نگهداری دارد خصوصاً کالاهایی که می‌خواهند اثری را برای مصرف کننده ایجاد کرده و فرد را از بیماری دهد. در انبار کشف شده در دبیرستان غیرانتفاعی اقلام دارویی و بهداشتی در شرایط نامطلوب و فضای کاملا غیر استاندارد نگهداری می‌شد به‌طوری‌که برخی از این اقلام دارویی در مکانی دپو شده بودند که به عنوان جریان هوا و ابزار سرمایشی وجود نداشت لذا انتظار می‌رود مسئولین دانشگاه قبل از اینکه بخواهند فردی را تبرئه کنند به این گونه مسائل پاسخ صحیح دهند.

وی ادامه داد: آقایان می‌فرمایند که اجازه داریم اقلام دارویی را برای شش ماه آینده دپو کنیم در حالی‌که دستگاه‌های نظارتی و قضایی همچین موردی را مشاهده نکرده و تنها پیشنهادی از سوی مشاور وزیر به وزیر برای نگهداری اقلام دارویی تنها برای خود دانشگاه ارائه شد نه برای بخش خصوصی و داروخانه‌ها. لذا اگر چنین مجوزی را از سوی وزارتخانه مربوطه دارند باید به محکمه ارائه دهند.

موسوی احتکار را نگهداری کالا به شکل عمده به قصد گران‌فروشی بیان کرد و اذعان داشت: متاسفانه مقداری سرم چینی قاچاق که ورود آن‌ها به داخل کشور غیرقانونی بوده و مبدا خریداری آن مشخص نیست در این انبار کشف شد در حالی که معاونت غذا و دارو از این گونه مسائل مطلع نبوده و یا اگر در جریان بوده مبنی بر جمع آوری آن‌ها اقدامی نکرده چراکه ممکن است دارویی که 6 ماه در یک انبار نگهداری شود اثر عکس داشته و یا اثر خود را از دست بدهد.

این مسئول در پایان بار دیگر مرجع تشخیص احتکار را تعزیرات حکومتی عنوان کرد و بیان داشت: تنها مرجع تشخیص اعتبار تعزیرات حکومتی بوده و مرجع دیگری نمی‌تواند مبنی بر اعتبار یا عدم اعتبار اظهار نظر کنند و این به نوعی جرم است و قابل تعقیب بوده همچنین اقلامی که در انبار های غیرقانونی کشف شد سریع رسیدگی و وارد چرخه بازار خواهد شد.

گفتنی است علی یوسفی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چندی پیش در نشست خبری این اداره کل اظهار داشت که دپوی اقلام دارویی کاملا قانونی بوده و احتکار به‌شمار نمی‌رود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 7 شهریور97، کد مطلب: 1815430، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین