پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۵۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴
استاندار البرز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساوجبلاغ (برکت) از سوی نمایندگان مردم در مجلس مورد موافقت قرار گرفت.

شعار سال: محمدعلی نجفی به اهمیت شهرک دارویی برکت به‌عنوان یک شهرک تخصصی و تحقیقاتی دارویی اشاره کرد و افزود: این شهرک قابلیت تبدیل شدن به پایگاه رشد توسعه صنایع دارویی و صنایع بنیادی در کشور و در منطقه خاورمیانه را دارد.

نجفی گفت: شهرک صنعتی دارویی برکت بر مبنای مطالعات بازار دارویی کشور اعم از صادرات و واردات دارو با توجه به تقویت آهنگ رشد صنایع داروسازی و هدایت صنایع فناورانه و پیشرو با مطالعات جهانی به منظور استقرار زیرساخت‌های متناسب با حوزه تولید دارو و صنایع وابسته ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: از اثرات اجتماعی این پروژه عظیم و ملی می‌توان به انتقال دانش فنی و توسعه علمی، توسعه صادرات دارویی کشور و صرفه‌جویی ارزی، ایجـاد بیش از هفت هزار فرصـت شغلی مستقیم، امکان اتصال زنجیره دانشگاه، صنعت و تجارت، کاهش قابل توجه هزینه تمام شده دارو برای بیماران و تبدیل ایـران به عنـوان یکی از قطب‌های اصلی دارویی در منطقه اشاره کرد.

نجفی با اشاره به اینکه 50 کمپانی داروسازی کشور در استان البرز مشغول به فعالیت هستند، گفت: استان البرز رتبه دوم کشور از حیث تعداد واحدهای دارویی را به خود اختصاص داده است.

استاندار البرز همچنین با اشاره به اینکه طالقان دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است که با ایجاد بسترهای مناسب گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جذب می کند، افزود: بر این اساس با اهتمام ویژه ای درصدد تقویت بسترهای گردشگری در طالقان بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری نیازمند جذب مشارکت بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری هستیم.

نجفی در ادامه گفت: منطقه ویژه گردشگری طالقان نیز در این راستا در موافقت کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی است.

در این شهرک، مجموعه‌ای کامل برای استقرار شرکت‌های تولیدی مختلف در حوزه های تحقیق و توسعه و انکوباتورها به مساحت 46365 متر مربع، دانش‌بنیان به مساحت 114270 متر مربع، سل‌تراپی به مساحت 51646 مترمربع، بیوتکنولوژی به مساحت 50491 متر مربع، پالایشگاه خون و فرآورده‌های پلاسمایی به مساحت 45298 متر مربع، واکسن‌سازی به مساحت 39301 متر مربع، فناوری‌های پیشرفته حوزه سلامت به مساحت 135473 متر مربع، شرکت‌های دارویی مختلف به مساحت 398032 متر مربع و انبارهای مرکزی و بارانداز به مساحت 80835 متر مربع برنامه‌ریزی شده است.

تاکنون بیش از 35 هکتار از مجموع 100 هکتار اراضی صنعتی شهرک به شرکت‌های متعدد دارویی اعم از داخلی و خارجی در حوزه‌های بیوتکنولوژی و پیشرفته حوزه سلامت واگذار شده و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه‌دوم سال 97 اولین واحد تولیدی مستقر شده در شهرک‌صنعتی دارویی برکت وارد مراحل تولید و بهره‌برداری شود.

تا کنون بیش از ۳۰ شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی معتبر و برجسته داخلی و خارجی در صنعت سلامت در شهرک صنعتی دارویی برکت سرمایه‌گذاری کرده که از در این بین برندهای معتبری از کشورهای دانمارک، فرانسه، آلمان و انگلستان دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

استقرار شرکت های داروسازی بزرگ در البرز افتخاری برای استان محسوب می شود. بسیاری از این شرکت ها در حال توسعه بوده و به عنوان صادرکننده نمونه ملی کشور هستند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 11 شهریور 97، کد مطلب: 663927، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
ا.ف75
انقدر د زمینه دارویی دارن به مشکل میخورن که دست به هرکاری برای کمتر کردن تشنج ها میزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
همین الانشم وضعیت دارویی کشور خیلی بده نمیدونم این موفقیتها تا چه مدت میتونه به نفعمون بمونه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین