پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در سفری یک روزه به شهرستان لنده چندین طرح اقتصادی را به مناسبت هفته دولت در این شهرستان کلنگ زنی و یک طرح صنعتی 800راسی پرورش بره پرواربندی را افتتاح کرد.

شعار سال:  معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار به همراه مسئولان شهرستان لنده جهت افتتاح و کلنگ زنی طرح های این شهرستان در هفته دولت با حضور در شهرستان لنده چندین طرح اقتصادی در حوزه تولیدات دامی و یک طرح پروش دام سبک را به مناسبت هفته دولت افتتاح و کلنگ ساخت بیش از 70 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) را به زمین زد.

در این سفر ابتدا طرح صنعتی پراوربندی 500 راسی بره محسن معماری در روستای مال ملا با اعتباری افزن بر پانزده میلیارد ریال با اشتغالزایی هفت نفر از محل اعتبارات تسهیلات بنیاد مستضعفان( بنیاد علوی) و بانک سینا کلنگ زنی شد که مجری طرح حداقل زمان بهره برداری از این پروژه تا دهه فجر امسال عنوان کرد.

در ادامه این سفر طرح صنعتی پرواربندی بره 500 راسی ناصر عسکری با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال و اشتغالزایی 10نفر از محل صندوق توسعه روستایی جهاد کشاورزی شهرستان و استان با حضور مسئولان افتتاح و به بهره برداری رسید.

این طرح هم اکنون فعال بوده و کار پرورش و پرواربندی این طرح صنعتی را آغاز کرده است که از هم اکنون آماده تامین گوشت مورد نیاز شهرستان لنده است.

حکمت الله همتی نژاد مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده در حاشیه افتتاح این طرح صنعتی گفتک این طرح صنعتی با اعتباری افزون بر پنج میلیارد و 300میلیون ریال تسهیلات و یک میلیارد و 700میلیون ریال سهم آورده مجری طرح جمعاً به ارزش هفت میلیارد ریال با اشتغالزایی 10نفر از متقاضیان روستایی فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده است.

وی افزود: بیشتر طرح های افتتاحی و کلنگ زنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لنده از محل اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی تامین شده و سطح اشتغالزایی آنان نیز بسیار بالا و ماندگار خواهد بود.

در ادامه این سفر معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حضور در روستای بیشه ای از توابع بخش مرکزی لنده طرح پرواربندی500 راسی خانم نعمتی با اعتباری افزون بر هشت میلیارد ریال با اشتغالزایی6نفر کلنگ زنی شد.

پس از کلنگ زنی این طرح صنعتی مسئولان با حضور در یکی از محلات شهرلنده کنگ ساخت 70واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد را با اعتباری افزون بر 23 میلیارد ریال را کنگ زنی کردند.

امیر محمود بصیری فرد رئیس کمیته امدادامام خمینی(ره) لنده در آئین کنگ زنی ساخت 70واحد مسکونی مددجویی گفت: این واحدهای مسکونی در راستای تامین مسکن مقاوم و رفع نیاز مسکن مددجویان نیازمند با مشارکت بسیج سازندگی سپاه پاسداران با اعتباری افزون بر 23میلیارد ریال از محل مشارکت های مردمی کمیته امداد و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و همکاری خیلی خوب بسیج سازندگی تا پایان سال 97 افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: بیشتر این واحد های مسکونی برای افراد نیازمندی ساخته شده است که مشکلات زیادی در حوزه مسکن در طی چند سال گذشته داشتند که با این اقدام بخش زیادی از نیاز مسکن اقشار جامعه هدف برطرف خواهدشد.

در ادامه نیز مسئولان در روستای دم تنگ از توابع بخش موگرمون لنده، طرح صنعتی پرورش بز داشتی نژاد سانن کامیار ضرغامی را با ظرفیت 195راس با اعتباری افزون بر 13 میلیارد ریال با اشتغالزایی نه نفر از محل اعتبارات صندوق توسعه روستایی جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد.

ضرغامی مجری این طرح صنعتی با ابراز گلایه از عدم همکاری مسئولان بانک ها در خصوص تامین وثیقه بانکی گفت: متاسفانه میزان تعیین سقف کارشناسی وثیقه ها از سوی کارشناسان بانک در کمترین سطح مورد نظر است به فرض منزل مسکونی که الان قیمتی بالای 200میلیون تومان ارزش دارد را تنها 50یا 70میلیون تومان ارزیابی می کنند که همین مسئله باعث بروز مشکلات برای مجریان و سرمایه گذاران می شود.

طالبان معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ظرفیت های خیلی خوب شهر ستان لنده در زمینه تولید و تامین فرآورده های گوشتی به خصوص در زمینه دام سبک گفت: شهرستان لنده از جمله شهرستان های مستعد در زمینه تولید و پرورش دام سبک به خصوص تولید بره و بز به خصوص در زمینه بز سانن است که امیدواریم با افتتاح و کلنگ زنی و بهره برداری از این طرح ها زمینه رشد و توسعه کمی و کیفی محصولات و فرآورده های گوشتی مورد نیاز سایر شهرستان های استان را تامین کنیم.

وی همچنین به میزان اشتغال این طرح ها اشاره کرد وگفت: با افتتاح این چند طرح صنعتی در سطح شهرستان لنده شاهد اشتغالزایی جوانان به طور مستقیم و غیرمستقیم خواهیم بود.

پس از کلنگ زنی این طرح معاون اموردام سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه فرماندار و بخشدار مرکزی و موگرمون ، مدیر جهاد کشاورزی با حضور در روستای آتشگاه از توابع بخش مرکزی لنده طرح صنعتی پرواربندی 300 راسی برادران حسینی را با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال با اشتغالزایی بیش از5نفر را کلنگ زنی کردند.

دارا کریمی نژاد گفت: با کلنگ زنی و افتتاح این طرح ها شاهد قطب شدن شهرستان لنده در حوزه پرورش و تولید دام سبک و تامین نیاز بازار گوشت شهرستان به خصوص شهرستان ها همجوار خواهیم بود.

وی افزود: در زمینه توسعه و گسترش طرح های دامداری و دامپروری زمینه جهت حضور بیش از پیش سرمایه گذاران با وجود بنیاد مستضعفان در این شهرستان فراهم است.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:در خصوص توسعه بخش کشاورزی بهترین فرصت جهت ایجاد طرح های کشاورزی با استفاده از تسهیلات بنیاد مستضعفان و حمایت های آن فراهم می باشد لذا انتظار داریم که ساکنین روستاها نسبت به تهیه طرح های توجیهی و اجرای آن ها با استفاده از فرصت های سرمایه ای ورود پیدا کنند.

جعفر گوهرگانی در خصوص پروژه های کلنگ زنی و افتتاحی شهرستان لنده گفت: این پروزه ها به مناسبت هفته دولت در سطح شهرستان لنده افتتاح و به بهره برداری رسید است که دلیل تاخیر در افتتاح نیز برگزاری جلسه استانی طرح پایلوت اقتصادی لنده با حضور مهندس سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار و تمامی مدیران کل استان بوده است.

وی افزود: افتتاح چندین پروژه مهم شهرستان لنده امروز 15طرح اقتصادی و عمرانی در سطح این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شده است که افزون بر 140میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و تسهیلات این پروژه ها بوده است.

معاون هماهنگی و اموراقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: این طرح ها در زمینه های گردشگری، بهسازی جاده ها و آسفالت و روکش خیابان ها ، کشاورزی و دامپروری بودند که تعدادی از این طرح ها به مناسبت هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی شدند.

گوهرگانی اظهارکرد: یکی از مهمترین طرح های که می توان به ارزش مادی و معنوی ان توجه ویژه ای کرد بحث کلنگ ساخت بیش از 70 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در شهرستان لنده است که با بیش از 23 میلیارد با همکاری خیرین و بسیج سازندگی سپاه پاسداران تا پایان سال 97افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که این طرح می تواند کمک زیادی به رفع مشکلات مسکن محرومان کند.

وی اظهارکرد: سرجمع اعتباراتی که دولت در بخش های مختلف هزینه کرده است 140میلیارد ریال با اشتغالزایی بیش از 200نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

معاون استاندارکهگیلویه وبویراحمد اظهارکرد: به برکت انقلاب اسلامی و حضور بنیاد مستضعفان کشور در شهرستان لنده چشم اندازهای مهم و توسعه ای زیادی در انتظار شهرستان لنده است که نیازمند همدلی و همراهی مسئولان و مردم است.

وی در ادامه گفت: شهرستان لنده در تمام بخش های سیاسی، اقتصادی، عمرانی و توسعه هموراه مورد تاکید است و دستگاه های استانی طرح های خوبی در جهت توسعه شهرستان لنده با همکاری بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان خواهیم داشت که بیشتر این طرح ها در جهت افزایش مهاجرت معکوس به روستاها است.

ادامه تصاویر را می توانید در زیر مشاهده نمایید:



سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 11 شهریور 97، کد مطلب: 110476، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین