پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۳۹۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نرخ با سوادی در کشورمان از 42 درصد به حدود 90 درصد رسید، کشوری که به نرخ با سوادی بالای 90 درصد برسد، می‌تواند ریشه کنی بی سوادی را جشن بگیرد.

شعار سالمحمد رضا مخبر دزفولی امشب در همایش مبلغان محرم که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد با اشاره به قدرت علمی ایران اظهار کرد: مراکز علم سنجی در کشوهای غربی به صورت مستمر وضعیت رشد علمی کشورهای رقیب خود همچون ایران را رصد می‌کنند و این مراکز بر قدرت علمی ایران اذعان دارند.

وی ادامه داد: ایران در زمینه سلول‌های بنیادی جزو 11 کشور برتر دنیا است، و کشورمان در زمینه نیروی انسانی دارای ظرفیت بالایی است. دشمنان به دلیل پیشرفت‌های علمی ایران، کشورمان را مورد هجمه قرار می‌دهند و این پیشرفت نگرانی آن‌ها را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تنها 20 دانشگاه داشت که 170 هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کردند، اکنون تعداد دانشجویان کشورمان حدود پنج میلیون نفر است و تعداد اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌های ایران از چهار هزار نفر در ابتدای انقلاب به حدود 90 هزار نفر رسیده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نرخ با سوادی در کشورمان از 42 درصد به حدود 90 درصد رسید، کشوری که به نرخ با سوادی بالای 90 درصد برسد، می‌تواند ریشه کنی بی سوادی را جشن بگیرد.

مخبر دزفولی ایران را براساس گزارش‌های بین المللی کشوری با شاخص توسعه انسانی بالا دانست و تصریح کرد: اکنون دو درصد تولید علمی در دنیا در ایران صورت می‌گیرد، 200 دانشمند ایرانی جزو یک درصد دانشمندان دنیا هستند و 18 دانشگاه کشورمان جزو دانشگاه‌های برتر دنیا محسوب می‌شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشمندان جوان ایرانی به توان ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته رسیدند و 90 درصد از این دانشمندان در دانشگاه‌های داخلی تحصیل کردند.

مخبر دزفولی با اشاره به نقشه دشمنان برای سلطه بر جهان اظهار کرد: دشمنان ما می‌گویند همانگونه که توانستیم در زمینه هسته ای کنترل خود را بر دنیا تحمیل کنیم، باید در زمینه توانمندی‌های بیولوژیک نیز کشورهای دنیا را به کنترل خود درآوریم.

وی ادامه داد: مشکل سوء مدیریت و خطا در کشور وجود دارد، اما نباید چشمانمان را بر روی نقاط قوت ببندیم، دوست و دشمن به توانمندی‌های کشورمان اذعان دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پایگاه اصلی انقلاب اسلامی، مردم هستند و آن‌ها در هنگام سختی‌ها همواره یار نظام جمهوری اسلامی بودند، فضایی که دشمنان برای ما ترسیم کردند، نباید سبب شود که از اهداف خود عقب نشینی کنیم.

مخبر در پایان نشر امید در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال گرفتن امید از مردم کشورمان هستند، پژواک امید باید در تمام کشور نشر پیدا کند و با هدایت های مقام معظم رهبری و یاری مردم از مشکلات عبور می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار 13 شهریور 97، کدمطلب: 3970613264، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
الان این چیزیه که تو این شرایط مملکت بهش اتکار کرد؟ چنتا با سواد بیکار داریم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
بی سواد شما ها هستین که اون بالا نشستین ی مشت آمار ارقام میگین باسواد بیکار چند درصد داریم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین