پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان کردستان در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان، با تأکید بر اینکه سیاست پسا توافق دولت؛ آوردن سرمایه، فناوری و رونق تولید و افزایش صادرات است، گفت: ما در عرصه اقتصادی، به دنبال توافق و تعامل برد – برد با شرکت‌های بزرگ دنیا، دولت‌ها و کارآفرین‌ها هستیم.

رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان کردستان در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان، با تأکید بر اینکه سیاست پسا توافق دولت؛ آوردن سرمایه، فناوری و رونق تولید و افزایش صادرات است، گفت: ما در عرصه اقتصادی، به دنبال توافق و تعامل برد برد با شرکت‌های بزرگ دنیا، دولت‌ها و کارآفرین‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی تصریح کرد: ما دنبال بازکردن درها برای واردات نیستیم، بلکه دنبال سرمایه گذاری و فناوری جدید و در نهایت افزایش صادرات هستیم.

* بدخواهان در پی امنیتی جلوه دادن ایران بودند

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه بدخواهان در پی امنیتی و تهدید جلوه دادن ایران بوده‌اند؛ اکنون ایران به همکار سیاسی دنیا تبدیل شده است، اظهار کرد: بحث آنان صرفاً غنی‌سازی در ایران نبود، بلکه آنان می‌خواستند ایران را به عنوان یک تهدید و برهم زننده صلح و امنیت همسایگان، منطقه و جهان معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تلاش‌های دولت تدبیر و امید طی ۲۲ ماه گذشته در عرصه سیاسی از بین بردن این اتهامات بود، گفت: اکنون همان دولت‌ها اذعان دارند که ایران دیگر تهدید برای صلح و امنیت نیست و به همکار سیاسی دنیا تبدیل شده است. دکتر روحانی با تأکید بر اینکه برنامه و فناوری هسته‌ای ایران در مسیر توسعه کشور قرار دارد، اظهارکرد: ما نه می‌خواهیم کشوری را تهدید کنیم، نه مایل به دخالت در امور داخلی کشور دیگری هستیم و نه در داخل کشور در پی ساخت سلاح کشتار جمعی از جمله هسته‌ای.

روحانی با اشاره به اینکه توافقی که حاصل شده به رغم پیچ و خم ها، اجرایی و عملیاتی خواهد شد، گفت: ممکن است برخی‌ها درباره اجرایی شدن این توافق تردید داشته باشند، اما با شرایطی که امروز در دنیا هست، اینکه کسی بتواند وضعیت را به دو سال پیش برگرداند، امکان پذیر نیست.

رئیس جمهوری افزود: آذر۹۲ گفتم ساختمان تحریم ترک خورده است و امروز در کنگره و سنا اذعان دارند که ادامه تحریم امکان پذیر نیست و این بدان معنا است راه و مسیری که ایران اسلامی در این دوره طی کرده، موفق بوده است.

وی به برخی تلاش‌ها برای حفظ همان فضای امنیتی در روابط ایران با همسایگان اشاره و خاطرنشان کرد: همان طور که ساختمان تحریم‌ها ترک خورده، پایه‌های هرگونه تلاش برای برگرداندن همان فضای امنیتی نیز فروریخته و دیگر نمی‌توانند آن فضا را برگردانند و ملت ایران تصمیمی که برای امروز و آینده خود گرفته، قاطع و حساب شده است.

وی با اشاره به جاذبه‌ها و امکانات گسترده ایران اسلامی از جمله نیروی کار ماهر، انرژی ارزان و موقعیت ویژه جغرافیایی گفت: اکنون کمپانی‌های بزرگ و معروف دنیا از جمله امریکایی به دنبال حضور گسترده در ایران هستند و اگر برنامه ریزی اقتصادی ما برنامه برد- برد باشد، هر دو طرف نفع خواهیم برد. روحانی همچنین با اشاره به برخی نگرانی هایی که از سوی گروهی خاص مطرح می‌شود، اضافه کرد: بنا نیست اگر منابع ما آزاد شد کالا بخریم و وارد کشور کنیم.شرایط امروز ما شرایطی است که فضا برای فعالیت بسیار مناسبت تر از دیروز شده و فردا مناسب‌تر از امروز خواهد شد.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مایل هستیم در دوره جدید، ایرانی‌های کارآفرین خارج از کشور در صف اول سرمایه گذاری در کشور باشند، گفت: باید در این دوره زمانی مقررات و شرایط را به گونه‌ای تسهیل کنیم که سرمایه گذاران با ریسک کمتر و شرایط بهتر جذب ایران شوند.

روحانی تصریح کرد: آنچه در نهایت مردم ما در دوره پساتوافق شاهد خواهند بود، شرایط مناسب‌تر برای رشد اقتصادی، فناوری و فرهنگی و فضای بهتر اجتماعی و سیاسی در جامعه است.

رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان نیز، تقویت فضای فرهنگی مذهبی، اعتدال و معنویت را سلاح اصلی در برابر توطئه دشمنان دانست و گفت: بی‌تردید فضای افراط و خشونت در منطقه فقط به نفع غریبه‌ها و رژیم صهیونیستی خواهد بود. روحانی با اشاره به اینکه مردم کردستان دین خود را به نظام و ایران ادا کرده‌اند، گفت: ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی، بسیج و پیشمرگان، حافظ امنیت کردستان بوده‌اند و ما باید امنیت و ثبات را حفظ و مستحکم کنیم. وی با بیان اینکه انتخاب مردم، ادامه مسیر عقلانیت، اعتدال و نفی خشونت است، اظهار کرد: دولت برآمده از اراده ملت ایران تلاش دارد اعتدال را در داخل کشور و صحنه‌های خارجی و بین‌المللی تثبیت کند. روحانی خاطر نشان کرد: امروز اگر بخواهیم کردستان توسعه پیدا کند به غیر از امنیت باید شاهد اتحاد و وحدت مستحکم در سطح استان باشیم و به فضل الهی چنین شرایطی در استان حاکم است.

*دسته‌بندی‌ها زیر چتر وحدت پذیرفتنی است

رئیس جمهوری دسته‌بندی‌ها و سلیقه‌ها را زیر چتر وحدت پذیرفتنی دانست و تصریح کرد: نباید دسته‌بندی‌، قومیت و برخورداری از فرهنگ‌‌های مختلف ما را از زیر چادر وحدت که همان اخلاق، معنویت و عرق ایرانیت است، خارج کند و در زیر چادر وحدت هر کسی می‌تواند افکار و اندیشه خود را داشته باشد. رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به اینکه برای تقویت بیش از پیش وحدت در جامعه، باید تنوع و اختلاف نظر را به رسمیت بشناسیم و آستانه تحمل را تا پذیرش یکدیگر بالا ببریم، گفت: همه اقوام و مذاهب و حتی ادیان مختلفی که در قانون اساسی آمده است، گل‌های رنگارنگ باغ ایران‌زمین هستند و باید محترم شمرده شوند.

*غلبه بر بیکاری، راه توسعه

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه مشکل بیکاری معضل کل کشور بوده و راه غلبه بر آن توسعه و رونق اقتصادی است، گفت: بی‌تردید هر چقدر برای توسعه و پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری شود، این موضوع می‌تواند در افزایش اشتغال مؤثر باشد و باید ظرفیت‌های هر استان را برای غلبه بر مشکلات بیکاری تقویت کرد و در این مسیر کردستان می‌تواند در زمینه گردشگری و تبدیل شدن به مرکز صادرات به سایر کشورها گام‌های مفیدی در رفع بیکاری بردارد.

رئیس جمهوری گفت: برخی به دولت اعتراض می‌کنند که فقط به فکر سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها است در حالی که اقدامات دولت، نشان می‌دهد که این حرف نادرستی است اینکه امروز ۸۸۰ میلیارد تومان برای توسعه استان کردستان اختصاص پیدا می‌کند، اقدامی است که در شرایط تحریم انجام می‌شود. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از استقبال گرم و پرشور مردم استان کردستان از کاروان دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: در ایام انتخابات از جمله استانهایی که به آن سفر کردم کردستان بود و شور و هیجان مردم در آن روز و امروز نشان می‌دهد که مردم کردستان، مردمی هشیار و آگاه هستند. رئیس جمهوری همچنین در پایان این سفر، در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران استانی و ملی، در پاسخ به سؤالی در خصوص راهکارهای دولت تدبیر و امید برای بهره‌گیری از نخبگان اهل سنت در برخی مشاغل امنیتی، نظامی و دانشگاهی، گفت: برخورداری همه اقوام و مذاهب از حقوق شهروندی از برنامه‌های این دولت است که ممکن است البته این مسائل یک روزه حل نشود، اما قدم به قدم در این مسیر گام برخواهیم داشت.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از روزنامه ايران، سال بيست و يكم، شماره 5987، سه شنبه 6 مرداد1394 ، صفحه 2

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
ولی بقیه جهان فقط خواهان کوبیدن ایران هستن و پشته امریکان برای همین باید اقتصادمونو مبناشو تولید ملی بذاریم
پن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
باخت برد شد اخرش! این همه بسیجی ها میگفتن و ما به حرفشون اعتقاد نداشتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین