پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌های اخیر، فعالیت‌های رضایت‌بخشی در حوزه کارآفرینی استارتاپی شکل گرفته که امید بخش توسعه استان در سال‌های آتی است به طوریکه استارت اپهای کسب‌وکار در آذربایجان غربی ۱۲ برابر افزایش یافته است.

شعارسال: حسن حیدری، با بیان اینکه اکوسیستم استارتاپی در آذربایجان غربی در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت: علی‌رغم وضعیت نه چندان خوب استان در شاخص‌های توسعه در سال‌های اخیر، فعالیت‌های رضایت‌بخشی در حوزه کارآفرینی استارتاپی شکل گرفته که امید بخش توسعه استان در سال‌های آتی است.

وی افزایش تعداد رویدادهای استارتاپی برگزار شده در سه سال اخیر در استان را یکی از نشانه‌های شکل‌گیری اکوسیستم استارتاپی در آذربایجان غربی دانست و افزود: براساس نقشه رویدادهای مرتبط با کسب و کارهای نوپا(استارتاپ‌ها) در استان‌ها، تعداد رویدادهای برگزار شده در آبان ماه 1394 تا 1395 تنها دو رویداد بوده است که این تعداد در همین بازه زمانی در سال‌های 1396 و 1397 به 25 مورد افزایش یافته و به طور قطع در سال‌های آتی نیز به ‌لحاظ کیفی و کمی بهتر خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌‌غربی با تاکید بر تاثیر عمیق و مفید رویدادها و برنامه‌های مختلف مرتبط با کارآفرینی استارتاپی بر ایجاد و بهبود این اکوسیستم گفت: اگرچه درحال حاضر در مرحله برداشتن گام‌های ابتدایی در این خصوص هستیم اما قطعاً تجمیع این رویدادهای برگزارشده هرچند کوچک، سبب ایجاد پایگاه قدرتمندی می‌شود که اکوسیستم استارتاپی استان براساس آن ساخته خواهد شد.

حیدری با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با همکاری سایر دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی، نقش قابل توجهی در آغاز شکل‌گیری این اکوسیستم داشت، افزود: گام اول از نظر ما ایجاد گفتمان کارآفرینی در سطح استان بود و با این باور که تا زمانی‌که فرهنگ‌سازی در این حوزه اتفاق نیفتاده باشد و بستر فرهنگی مهیا نباشد، هیچ یک از فعالیت‌ها منجر به نتیجه مطلوب نخواهد شد.

وی افزود: کار را با برگزاری رویدادهای مختلف و دورهمی‌ها و رایزنی‌های رو در رو شروع کردیم و همزمان به دنبال این بوده و هستیم که فضای اشتراکی برای ایجاد کلونی ایده‌پردازان و نوآورانی باشیم که در این رویدادها شرکت داشته‌اند، در این مرحله مشارکت سایر دستگاه‌ها در راه اندازی فضاهای اشتراکی برای کار استارتاپ‌ها در دل شهر ارومیه و همینطور سایر شهرها بسیار موثر خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به قواعدی که «برد فلد» در کتاب «جامعه‌های استارتاپی» با تکیه بر تجربه بیش از بیست ساله خود در زمینه کارآفرینی برای تشکیل اجتماع کارآفرینی بیان کرده است، افزود: اکوسیستم استارتاپی در هر شهری از استان ما می‌تواند به وجود آید و این جوامع آینده اقتصادی و پیشرفت شهر، منطقه و کشور عزیزمان را تضمین می‌کند.

وی رهبری درست فضای استارتاپی، توجه ویژه به مزایای منطقه‌ای، تمرکز بر امکانات و ظرفیتهای هر شهر، توجه به فناوری‌های خاص، مطالعه، انتقال تجربه، بومی‌سازی نمونه‌های موفق از اکوسیستم‌های استارتاپی در جهان، همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با کشورهای همسایه، عدم اتکا به حمایت‌های دولت و ورود سرمایه‌گذاران خطرپذیر استان را از جمله راهکارهای بهبود این اکوسیستم استارتاپی استان دانست.

حیدری به نقش مهم همراهی سرمایه‌گذاران خیر در این راستا اشاره و تصریح کرد: سرمایه‌گذار حوزه استارتاپ علاوه بر خطر‌پذیری، می‌بایست خیر هم باشد و علاوه بر هدف اقتصادی و ایجاد سود برای خود، انگیزه‌های دیگری از جمله کمک به جوانان نوآور و فناور استان برای راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا را نیز داشته باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14شهریور1397 ، کدخبر: 1820976: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
خوبه باید بیشتر گسترش پیدا کنه
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
باید بیشتر حمایت بشه قطعا با حمایت کارافرینی بیشتر میشه اشتغال بیشتر میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین