پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر در پی افزایش ابعاد بحران در بصره، به حیدر العبادی نخست وزیر عراق هشدار داد.

شعارسال: صدر روز جمعه در توییتی خطاب به العبادی با لحنی هشدار گونه گفته است: مثل سلف خود (نوری المالکی نخست وزیر سابق) انقلابی های (معترضان) بصره را پوشالی فرض نکن.

وی در این پیام از نخست وزیر عراق که دوره قانونی مسوولیتش رو به پایان است، خواسته است اعتبارات تخصیص یافته به بصره را تامین کند تا عملیات خدمات رسانی به این استان آغاز شود.

صدر در توییت خود به العبادی هشدار داده است که از کوتاهی و بی توجهی در این زمینه خودداری کند.

صدر حامی ائتلاف انتخاباتی سائرون و العبادی رهبر ائتلاف انتخاباتی النصر در کنار چند ائتلاف انتخاباتی دیگر چند روز پیش برای تشکیل ائتلاف (فراکسیون) بزرگ پارلمانی و تشکیل دولت، اعلام ائتلاف کردند و نام آن را ائتلاف 'سازندگی و بازسازی'نهادند.

در مقابل، ائتلاف های انتخاباتی الفتح (هادی العامری)، دولت قانون (نوری المالکی) و چند ائتلاف انتخاباتی دیگر نیز در قالب ائتلاف 'سازندگی' برای تشکیل فراکسیون بزرگ پارلمانی و تشکیل دولت تلاش می کنند.

توییت صدر دقایقی پیش از بیانیه مرجعیت عالی عراق درخطبه های نمازجمعه امروز کربلا منتشر شد که در آن ضمن محکوم کردن خشونت های اخیر در بصره، خواستار تشکیل دولتی دارای شایستگی، پاکدستی، شجاعت و عزم و اراده لازم برای اداره کشور و حل بحران شد.

اعتراضات مردم بصره به ضعف دولت در تامین خدمات عمومی بویژه آب آشامیدنی سالم طی روزهای اخیر وارد فاز بسیار خشن شده است و تاکنون در درگیری های مربوط به آن دست کم 11 تن کشته و بیش از 100 نفر از جمله تعدادی از نیروهای امنیتی زخی شدند.

در ادامه اعتراضات خشن در بصره، عصر پنجشنبه، گروههایی از معترضان ظرف چند ساعت به دهها مرکز دولتی و مقر حزبی حمله و آن را به آتش کشیدند.

اقامتگاه استاندار، مقرهای سازمان بدر، مقر رادیو نخیل، مقر مجلس اعلای اسلامی، حزب الدعوة، شبکه العراقیة، شبکه الغدیر، شبکه الفرات، حزب اسلامی، حزب فضیلت، عصائب اهل حق، کتائب حزب الله، سرایا خراسانی، مقر جریان حکمت، کتائب سید الشهداء، جنبش اراده، حزب الله، انصارالله الاوفیا از جمله این مراکز است که تنها در اعتراضات پنجشنبه شب به آتش کشیده شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک ،تاریخ انتشار 16 شهریور 97، کدمطلب:831662، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
ا.ف75
مثل اینکه تو خود عراق هم وحدت بهم خورده و نمیدونن درست باید چیکار کنن! ولی ایران باید در قبال اتفاق تازه ای که در کنسولگری ایران افتاد پیگیر تر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین