پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸
اینجا زابل است شهر رستم؛ مردمانی در حاشیه خاک و کمی تنفس و زندگی؛ کمی آن طرف‌تر از عنایت مسئولان! که ای کاش درک می‌کردند و یک سفر به زابل می‌رفتند!

شعار سال: اینجا زابل است شهر رستم؛ مردمانی در حاشیه خاک و کمی تنفس و زندگی؛ کمی آن طرف‌تر از عنایت مسئولان! که ای کاش درک می‌کردند و یک سفر به زابل می‌رفتند؛ زابلی که شن هایش این روزها در حال گذر و آماده ورود به مناطق مرکزی ایران است.


اندک جایی را در کشور پیدا می کنید که وضعیتی به بحرانی سیستان داشته باشد؛اینجا مردمانش خانه هایشان در خاک فرورفته و کسی به فکر آنها نیست؛ طوفان شن بر خانه و زندگی مردم مظلوم سیستان سال هاست که می تازد و مردم هم به امید روزی که مسئولان برای مقابله با این شن های روان راهکاری پیدا کنند، با این وضعیت دست و پنجه نرم می کنند.


می شد با بادهایش برق تولید کرد؛ اما هم اکنون غبار به ارمغان می آورد؛ خشک شدن هامونی که زندگی بخش بود و سیستان را به بهشت تبدیل کرده بود، نه تنها فقر و بدبختی فعلی را به بار آورده؛ بلکه باعث نابودی تمام امید و باورهای این منطقه شده است. زابل محتاج توجه است، محتاج مروت دولتمردان!

وضعیت به حدی بحرانی است که در برخی مناطق سیستان، در خانه های مسکونی هم نفس کشیدن سخت شده است؛رسانه ملی متاسفانه تنها به گفتن خبر بسنده می کند و ای کاش مسئولان صدا و سیما هییتی را جهت گزارش ویژه به این منطقه بفرستند، آن وقت خواهند دید که اینجا چه خبر است.

ذرات ریز گرد و بی آبی و بی کاری کمر مردم را در این منطقه شکسته است؛ حتی اکثر مسئولین سیستان هم در خارج از سیستان سکونت دارند و این دور از عدالت است و ای کاش بیشتر به این منطقه توجه شود.


کاش کمی آنقدر که به فکر اعتماد به اروپا و مسائل دیگر هستند، مذاکرات منطقه ای خود را با افغانستان جهت حق آبه انجام می دادند که اگر این بود، مسلما این مشکل حل می شد.راه برون رفت از مشکل کم آبی در منطقه و کشور تنها استفاده مجدد از آب ها با استفاده از تصفیه خانه ها و تولید آب شیرین با استفاده از صنعت هسته ای است.

وضعیت سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر:

سیستان در بسیاری از موارد اول است. در آلوده ترین شهر دنیا اول است؛ در بیماری سل در کشور پیشتاز است. این روزها هم بیماری ریوی خیلی ها را از پای درآورده و به گفتهپرستاران و کارکنان مراکز بهداشت و درمان هم که این روزها سرشان بیش از همیشه شلوغ است، برخی خانواده ها اکثر مواقع هزینه درمان خود را ندارند و لازم است مسؤولان پیشگری های لازم را انجام دهند تا مردم گذرشان به بیمارستان ها و مراکز درمانی نیفتد.

محمد مهدی نبوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در این رابطه می گوید: بخش اعظمی از مشکلات سیستان به علت وجود مدیران نالایق در بخش‌های مختلف من جمله شهرداری زابل است و متولیان امر باید در انتخاب مدیران دقت کنند.


نبوی می افزاید: بار‌ها قبل از افشای فساد در شهرداری، مردم با حضور خود در جلوی درب شورای شهر از انتخاب وی در این جایگاه ابراز نارضایتی کردند؛ اما برخی باند بازی‌ها مانع دیدن این نارضایتی‌ها شد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل ادامه می دهد: شورای شهر باید در مقام پاسخگوی اشتباه بزرگشان باشند و مطالبات به صورت جدی‌تر از آنان ادامه خواهد داشت. بار‌ها از آنان در تریبون نماز جمعه نسبت به این انتخاب نقد کردیم؛ اما توجهی نکردند.

وی می افزاید: هنوز به این معتقدیم که نکند دوباره وی با باند‌هایی که دارند از محاکمه رها پیدا کنند و محاکمه نشوند. امیدواریم جزییات پرونده ایشان در محافل عمومی گفته شود تا دیگر کسی جرئت نکند دست به چنین کاری بزند.
از جناب استاندار می‌خواهیم تمام همت خود و دستگاه هایشان را در حل مشکل سیستان به کار گیرند و بدانند که گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی آماده خدمت رسانی و کمک به مجموعه استانداری است.

نبوی می گوید: در سیستان وضعیت دید کمتر از ۱۰۰ متر است. آب آشامیدنی در سیستان بوی تعفن و ماهی مرده می‌دهد. برق برخی مناطق رفته و مصیبت‌ها در سیستان زیاد است.مدیریت بحران باید به ریاست استاندار تشکیل شود و ادارات به طور دقیق سازماندهی شوند.وضعیت در سیستان به حدی جدی است که باید به شرکت‌های خودروسازی، پیشنهاد چراغ‌های طوفان شکن به جای مه شکن داد.

هرچند شرایط زندگی این روزهای مردم سیستان و بلوچستان آنقدر زیاد است که شاید مردم صبور این استان غم نداشتن آب، هوا و بیکاری را تحمل کنند؛ اما قطعا عادی رد شدن مسئولان از این فاجعه را نمی توانند درک کنند.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 14 شهریور 97، کد مطلب: 708009:www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
ا.ف75
خیلی وقته که زابلی های عزیزمون در رنج و سختی هستن! خدایا به دادشون برس
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین