پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان از ظرفیت های بسیاری برای اجرای کارهای بزرگ ملی برخوردار است و از صندوق توسعه ملی می خواهیم تا با پرداخت تسهیلات این پروژه های را مورد حمایت قرار دهد.

شعار سال: فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست با رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به رویکرد تامین آب شرب بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها، عنوان کرد: در این راستا ضمن راه اندازی آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی، از ظرفیت آب شیرین کن مشترک استان های هرمزگان، کرمان و یزد نیز برای تامین پایدار آب شرب بندرعباس استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس به طور جدی پیگیر تکمیل این آب شیرین کن ها در هرمزگان هستیم و سرعت کار باید افزایش یابد و موانع آنها مرتفع گردد.

استاندار هرمزگان به برنامه ریزی جهت اجرای شش پروژه بزرگ در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اشاره کرد و افزود: این پروژه ها شامل چهار پتروشیمی، یک نیروگاه و یک آب شیرین کن است و علاوه بر آن یک بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن نیز در پارسیان در حال احداث است.

همتی تصریح کرد: راه اندازی یک پالایشگاه ۳۵۰ هزار بشکه ای نفت سنگین در جاسک و یک پالایشگاه جدید ۱۰۰ هزار بشکه ای در جزیره لاوان نیز از دیگر پروژه های مهم در دست اجرا در هرمزگان محسوب می شود.

وی گفت: اجرای این پروژه های بزرگ در هرمزگان می تواند روحیه نشاط و امید در کشور ایجاد کند و توانمندی های داخلی را به منصه ظهور برساند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان از ظرفیت های بسیاری برای اجرای کارهای بزرگ ملی برخوردار است و از صندوق توسعه ملی می خواهیم تا با پرداخت تسهیلات این پروژه های بزرگ در هرمزگان را مورد حمایت قرار دهد.

رئیس صندوق توسعه ملی نیز در این نشست با بیان اینکه در اجرای آب شیرین کن بزرگ و ملی مشترک سه استان هرمزگان، کرمان و یزد در بندرعباس، وحدت رویه مناسبی میان دستگاه های دولتی و بخش خصوصی دیده می شود، اظهار داشت: این پروژه پیشرفت های خوبی داشته و می تواند بخش زیادی از مشکلات مربوط به تامین آب در این مناطق را رفع کند.

مرتضی شهید زاده افزود: این پروژه از طرح های اقتصاد مقاومتی است که اجرای آن اشتغال خوبی را ایجاد کرده و با تکمیل آن می توان دیگر طرح های توسعه ای که اشتغال وسیعی نیز به همراه خواهد داشت را اجرا نمود.

وی گفت: صندوق توسعه ملی با تمام توان کمک لازم را به اجرای پروژه های بزرگ و اثرگذار در سطح ملی خواهد داشت.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 13 شهریور 97، کد مطلب: 4394372، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین