پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در زمان اوج مصرف، 234 مگا وات برق نیاز است تا به اعمال خاموشی در قشم نیازی نباشد که با طرح های تعریف شده این نیاز تامین می شود و حتی می توان برق را به سرزمین اصلی و یا نقاط دیگر نیز منتقل کرد.

شعار سال: حمیدرضا مومنی روز پنجشنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری معاونت روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری با سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سال گذشته یک نیروگاه خورشیدی 10 مگا واتی در 139 روز احداث شد و به بهره برداری رسید و یک نیروگاه 50 مگا واتی نیز در حال احداث است.

وی ادامه داد: همچنین تولید یک هزار مگا وات برق در دستور کار قرار دارد که تا کنون 70 مگا وات از آن به شبکه تزریق شده است و در فروردین سال آینده نیز 350 مگاوات به شبکه منتقل می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه تصریح کرد: اگرچه این سازمان در غرب جزیره مسوولیتی ندارد اما توسعه همه جانبه قشم ضرورت ایجاد می کند که به این منطقه ورود کند.

وی افزود: بی توجهی سازمان مطقه آزاد قشم به غرب جزیره باعث شکاف طبقاتی می شود که معضلات مختلفی را به بار می آرود.

مومنی ادامه داد: توسعه قشم باید به صورت چند وجهی و بر اساس توجه به جوامع محلی و روستایی بنا شود.

گردشگری اولویت جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با سیاست های اتخاذ شده، صنعت گردشگری با یک شیب مناسب به اولویت اول توسعه در این جزیره تبدیل می شود.

وی افزود: سال گذشته میانگین ماندگاری مسافر در قشم چهارشب بود که متوسط آن در کشور 1.5 شب است.

مومنی با اشاره به هزینه 68 هزار ریالی برای هر مسافر در نوروز گذشته، اظهار داشت: برای رونق گردشگری باید مسافر در قشم به گردشگر بدل شود زیرا گردشگر برای منطقه ایجاد درآمد می کند اما برای مسافر باید هزینه کرد.

200 هزار متر مکعب آب تولید می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هم اینک 200 هزار متر مکعب آب قابل شرب تولید شده است و طرح هایی تدوین شده است که آب مورد نیاز بندرعباس نیز تامین شود.

وی وجود 3.2 میلیون متر مکعبی نفت در جزیره را ظرفیتی بزرگ برای توسعه قشم توصیف کرد.

مومنی در ادامه سخنان خود گفت: تصویری که درباره قاچاق کالا از قشم ارایه می شود صحیح نیست و میزان قاچاق بسیار محدود تر از تبلیغات منفی استوی افزود: در کشور حدود 14 میلیارد دلار قاچاق وجود دارد و این در حالی است که سال گذشته فقط دو میلیون دلار در قشم کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

در این نشست، سید ابوالفضل رضوی معاون روستایی رییس جمهوری و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم نامه همکاری امضا کردندبر اساس این تفاهم نامه روستا نشینان جزیره قشم می توانند برای اجرای طرح های اشتغال زای خود بدون نیاز به ثبت تعاونی و تنها در صورت داشتن صلاحیت طرح، از تسهیلات کم بهره بانکی استفاده کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یک هزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 15 شهریور 97، کد مطلب: 83024996، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
ا.ف75
واقعا این امار یک هزارم اماری نیست که برق رو داریم صادر میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین