پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
وزير نفت و گاز هند کاهش توليد نفت از سوي سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) و اعمال تحريم‌هاي يکجانبه آمريکا ضد ايران را مهم‌ترين عامل افزايش قيمت سوخت به بالاترين حد خود در اين کشور اعلام کرد.

شعارسال: قيمت بنزين و گازوئيل در هند که در ماه‌هاي اخير سير افزايشي داشته است، روز گذشته به بالاترين رقم خود رسيد و رکورد تازه‌اي ثبت کرد.

طبق اعلام رسانه‌هاي هندي در هفته گذشته، قيمت بنزين در دهلي نو و مومباي به بالاترين حد خود رسيد که به ترتيب 79,51 روپيه (يک دلار آمريکا) و 86.91 روپيه (يک دلار و چهار سنت) به ازاي هر ليتر بود.

قيمت گازوئيل با افزايش 0,36 روپيه در هر ليتر در دهلي به ليتري 71.55 روپيه و با 0.42 روپيه افزايش در مومباي به قيمت 75.96 روپيه رسيد.

وزير نفت و گاز هندوستان عوامل خارجي را علت افزايش قيمت بنزين و گازوييل در اين کشور برشمرد و گفت اين افزايش قيمت‌ها موقتي است.

دارمندرا پرادهان، وزير نفت هند، پيش از اين گفته بود که عوامل موثر در کاهش توليد نفت خام سبب افزايش قيمت سوخت در هند شده است.

وي با تاکيد بر اين‌که اين عوامل خارجي هستند، افزود: اوپک وعده داده بود توليد نفت را تا سقف يک ميليون بشکه در روز افزايش دهد که اين موضوع تحقق نيافت. به غير از اين، بحران در ونزوئلا و اعمال تحريم‌هاي يکجانبه آمريکا عليه ايران در حال افزايش است که اين موارد به دليلي به کاهش توليد و افزايش قيمت نفت منجر شده است.

وزير نفت هند همچنين تضعيف ارزش ارزهاي جهاني در برابر دلار آمريکا را دليل دوم بروز اين بحران سوختي در کشور هند دانست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 17شهریور1397 ، کدخبر: 20180908124014371: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین