پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۴۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان به واسطه تاثیرگذاری عمیق و گسترده در رونق تولید و گسترش علم و صنعت، مورد حمایت و پشتیبانی همیشگی دولت هستند.

شعارسال: سورنا ستاری ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از چند شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی آق قلا از توابع استان گلستان اظهار داشت: بیش از 3 هزار و 700 شرکت دانش بنیان فعال کشور به صورت مستمر از 130 قلم حمایت دولت برای رونق و گسترش تولید و درآمد بهره مند هستند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های جدی دولت در کمک به این شرکت ها، تلاش برای جذب سرمایه گذاران با هدف به ثمر نشستن ایده های خلاقانه و نوآورانه این بخش ها است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به گرانی مواد اولیه و تاثیر آن بر آینده شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اگر چه خرید مواد اولیه برای این شرکت ها سخت شده، اما به موازات آن قیمت نهایی محصول تولیدی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته و صاحبان این صنایع نباید نگران بازارهای مصرف داخلی و خارجی باشند.

دکتر ستاری در مورد شرایط شرکت های دانش بنیان گلستان اظهارداشت: با حمایت مسوولان استان شرایط این شرکت ها مطلوب و گلستان در ردیف استانهای پیشرو کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: با این وجود، هنوز شرکت های دانش بنیان گلستان تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داشته و می توانند با بهره گیری از امکانات مناسب مستقر در استان خود را به استانداردهای موجود نزدیک کنند.

معاون رییس جمهوری، برخورداری از نیروی انسانی تحصیل کرده و توانمند را یکی از ویژگی های شرکت های دانش بنیان پیشرو دانست و گفت: هر چقدر این گونه شرکت ها بر استفاده مستمر از نیروهای انسانی کارآمد تاکید و اصرار کنند، پیشرفت بیشتری در انتظار آنان و محصولات تولیدی آنها خواهد بود.

ستاری، همچنین بر تلاش فعالان حوزه تولید کشور برای به خدمت گرفتن دانش های نو و روزآمد تاکید کرد و افزود: برخی سرمایه گذاران به جای به خدمت گرفتن دانش جدید با وارد کردن دستگاه، اقدام به راه اندازی کارخانه می کنند و پس از چند سال و ناتوانی از به روز رسانی تجهیزات از ادامه حرکت برای تولید محصول و برخورداری از توان رقابت در بازار بازمی مانند.

وی اظهار داشت: اولویت فعالیت در تولید باید به خدمت گرفتن صنعت همراه با علم و فناوری های نو باشد تا به روز رسانی خط تولید و گسترش اقدامات بدون اتکا به خارجی ها امکان پذیر شود.

معاون رییس جمهوری همچنین پس از دیدن شرکت آریا تینا ژن تولید کننده داروهای نوترکیب برای درمان بیماران سرطانی گفت: حمایت از این گونه شرکت ها که با اتکا به توان آکادمیک نیروی انسانی بومی و استفاده بهینه از ظرفیت های استان اقدام به تولید محصولاتی با ارزش می کنند، ضروری و گامی مهم در راستای بی نیازی از نمونه های مشابه خارجی است.

مدیرعامل شرکت آریا تینا ژن مستقر در شهرک صنعتی آق قلا هم گفت: به عنوان دومین شرکت در دنیا به تازگی موفق به کسب دانش تولید انسولین پیشرفته شدیم که با حمایت مسوولان در مدت 2 سال می توانیم این محصول را به تولید انبوه برسانیم.

معاون علمی وفناوری رییس جمهوری همچین از چند شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی آق قلا و پارک علم و فناوری گلستان دیدن کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19شهریور 1397 ، کدخبر:83028904 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
کجا مورد حمایت دولت هستن دولت سنگ نندازه حمایت پیش کش م.ق71
ناشناس
Romania
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
1
خیلی بیشتر از اینا باید حمایت بشن....فقط به این نیس که مجوز بدن بهشون باید پشتوانه اقتصادیشون باشن

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین