پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اتخاذ سیاست‌های یک شبه و تصمیمات عجولانه به اقتصاد کشور ضربه زده است و باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

شعارسال: سید کمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا تغییر کابینه و استیضاح وزراء می تواند راهگشای کلیدی برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی باشد، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور به دو بحث اصلی ساختاری برمی‌گردد که اینها در طول زمان مضمحل شده و از اختیار مدیران خارج است که بتوانند آنها را تغییر دهند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بیشتر مشکلات اقتصادی امروز ما ناشی از همین ساختارهای غلطی است که در طول سالیان دراز چه قبل و چه بعد از انقلاب شکل گرفته است به عنوان مثال؛ یکی از این ساختارها بزرگ بودن بدنه دولت و دیگری حجیم بودن بودجه جاری و عمرانی است. این ها موضوعاتی است که امروز و دیروز اتفاق نیفتاده است؛ بلکه از قبل از انقلاب بوده و همین روند ادامه پیدا کرده است و شاید بعد از انقلاب هم بعضی از این ساختارها تشدید شده است.

شهریاری افزود: اینها مسائلی است که باید در دراز مدت از طریق اصلاح مقررات و سیاست ها درست شود؛ بنابراین مشکلاتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می کنیم را نمی توانیم با تغییر کابینه یا با استیضاح یک وزیر اصلاح کنیم.

او تاکید کرد: بخشی از مشکلات به مدیریت اشخاص برمی‌گردد؛ مدیری که در راس یک دستگاه اجرایی مشغول به کار است، شاید در ایفای تکالیف و وظایف تسلط کافی به مجموعه خود نداشته باشد؛ بنابراین باید این مدیر استیضاح شده و تغییر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: استیضاح وزراء و تغییر مدیران تنها در جهت اصلاح مدیریت ها و امور اقتصادی می تواند کارساز باشد و گرنه آنچه که به ساختار مربوط می شود تنها از طریق استیضاح نتیجه نمی‌دهد.

شهریاری در خصوص تاثیر افزایش نرخ دلار بر بازار مسکن نیز گفت: وقتی که نرخ ارز در بازار تغییر می کند این تغییر نرخ ارز مصادف است با کاهش ارزش پول ملی؛ وقتی ارزش پول ملی کاهش پیدا می کند همه کالاها؛ چه کالاهای مصرفی و سرمایه ای قیمت‌شان افزایش پیدا می‌کند، بنابراین افزایش قیمت به معنی گران شدن کالا نیست بلکه به معنی کاهش ارزش پول ملی است.

او تصریح کرد: تغییراتی که امروزه در قیمت مسکن ایجاد شده، ناشی از تحولات بخش درونی نبوده است بلکه به خارج از بدنه آن برمی‌گردد. به عنوان مثال تغییر شاخص های کلان اقتصادی روی همه کالاها چه سرمایه ای و چه مصرفی اثر می‌گذارد و این موضوع به طور یقین روی بازار مسکن نیز تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر دولت بتواند در بازار ارز و نرخ آن تغییراتی را ایجاد کند تا قیمت آن کاهش پیدا کند، به طور یقین این امر مهم در حوزه مسکن تاثیرگذار خواهد بود.

شهریاری گفت: ما در قوانین و مقررات اتخاذ شده مشکلی نداریم بلکه نوع سیاست‌گذاری و مدیریت است که باعث می‌شود بازار مسکن با مشکل مواجه شود. متاسفانه اتخاذ سیاست‌های یک شبه و تصمیمات عجولانه، به اقتصاد کشور ضربه زده است و باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1397 ، کد خبر: 402637 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
ا.ف75
انقدر از این دست تصمیمات در زمینه اقتصادی داشتیم که تاریخ فقط باید خودش قضاوت کنه حال مارو!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین