پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۰۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با راهکارهای فرهنگی و اجتماعی و تبلیغات رسانه ای به نهادینه شدن مفاهیم ارزشی و هنجاری در موضوع ازدواج اهتمام داشته باشیم.

شعار سال: سیده فاطمه ذوالقدر، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهریه جزء جدایی ناپذیر عقد ازدواج و حقوق مالی است که در فقه اسلامی و در قانون مدنی کشورمان نیز به رسمیت شناخته شده و حتی در جایی که مهر در عقد ذکر نشده ، زن را حسب نوع ازدواج، مستحق مهرالمثل و یا مهرالمتعه دانسته اند.

وی تصریح کرد: حال با این پشتوانه قوی فقهی و قانونی چگونه برخی در مقام دفاع از حذف مهریه بر می آیند. زنان ما در وضعیت اجتماعی و فرهنگی حال حاضر نیازمند تدوین حمایت های قانونی بیشتر هستند نه آنکه حقوق تعریف شده فقهی و قانونی از آنها سلب شود.

ذوالقدر ادامه داد: هر زمانی که زنان ما توانستند طلاق بدهند، شاید صحبت درباره حذف مهریه هم، شدنی باشد اما این امر در شرایط امروز به هیچ وجه کارآمد نخواهد بود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته این نکته قابل توجه است که به واسطه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و شیوع آسیب طلاق، زنان هرچه بیشتر متوسل به مهریه های سنگین شده اند در حالی که مهریه سنگین در کلام رسول اکرم نیز امری ناپسند بیان شده است.

وی افزود: اما با توجه به تغییرات اجتماعی موجود دختران و زنان، خانواده تعیین مهریه سنگین را حمایت و پشتوانه ازدواج می دانند در حالی که باید با راهکارهای فرهنگی و اجتماعی و تبلیغات رسانه ای به نهادینه شدن مفاهیم ارزشی و هنجاری در موضوع ازدواج اهتمام داشته باشیم.

ذوالقدر خاطر نشان کرد: در همین راستا در کمیته زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی برای نظارت بر فرایند اجرایی کردن مفاد مندرج در بند ج ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه که مقرر است آموزش و مشاوره مستمر و مسؤولانه نوجوانان و جوانان را با هدف استحکام خانواده و تسهیل و ترویج فرهنگ ازدواج و پایداری آن در دوره های قبل، حین و دست‌کم پنج‌سال پس از ازدواج توسط همه دستگاههای ذی‌ربط را به انجام رساند، سلسله جلسات فنی و تخصصی و کارشناسی با حضور دستگاه های مربوطه داشته ایم تا ضمن جلوگیری از موازی کاری و آسیب شناسی مشکلات موجود از مادی سازی مفهوم ازدواج که امروز شکل گرفته به معنویت حقیقی آن و ارزش های ازدواج و خانواده بازگشت داشته باشیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی در پایان گفت: همچنین جلساتی با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای تدوین راهبردها و راهکارهای عملیاتی و قانونی برگزار کردیم و انتظار داریم با تدوین یک سند راهبردی و عملیاتی بتوانیم حمایت های همه جانبه و مورد نیاز هم از زنان و هم مردان به صورت عدالت محور انجام دهیم .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 21 شهریور 97، کد مطلب: 751999:www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
قربون حرف حساب :)))
حالاکه سکه گرون شده آقایون قصد دارن مهریه ای که 6ماه یکبار یک سکه میدنم حذف کنن. نوبره والا
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
دمت گرم :)) همش قوانین به نفع اقایونه :/م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
مهریه تا یه حدی خوبه ولی این فرهنگو داشته باشیم که عددای نجومی نگیم...
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین