پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۲
مسرور با تاکید بر اینکه امروز دولت‌هایی که برای دولت الکترونیک هزینه و زمان صرف می‌کنند موفق و پویا هستند تصریح کرد: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یکی از زیرساخت‌های تشکیل دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

شعارسال: سیف‌الله مسرورسامانه  در همایش استانی سامانه تدارکات الکترونیک دولت در سالن الغدیر استاندار گیلان اظهار داشت: امروز مبارزه با انواع فساد بدون رعایت اصل شفافیت امکان پذیر نیست.

مدیرکل بازرسی استان گیلان خاطرنشان کرد: اساس‌کار و اهداف دولت الکترونیک ایجاد شفافیت در عملکرد است تا عامه مردم این امکان را داشته باشند که عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مسئولان را با مقررات و قوانین منطبق کرده و نتایج آن را ارزیابی کنند.

مسرور با اشاره به اینکه دولت‌ها در راستای ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک گام‌های مثبتی برداشتند خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات، قوانین و تدابیر الکترونیکی در سطح کشور به منظور تکمیل زیرساخت‌های دولت الکترونیک است.

مدیرکل بازرسی استان گیلان با بیان اینکه در شرایط کنونی هیچ دولت حقیقی نمی‌تواند بدون کمک دولت الکترونیک به فعالیت خود ادامه داده و موفق باشد تاکید کرد: فاصله گرفتن دولت حقیقی از دولت الکترونیک موجب افزایش فساد در روند عملکرد آن می‌شود.

مسرور با تاکید بر اینکه امروز دولت‌هایی که برای دولت الکترونیک هزینه و زمان صرف می‌کنند موفق و پویا هستند تصریح کرد: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یکی از زیرساخت‌های تشکیل دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با فعالیت مطلوب در این حوزه باید تمامی دستگاه‌های دولتی را به استفاده بیشتر از این سامانه سوق داد خاطرنشان کرد: استان گیلان در استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سطح کشور مطرح و موفق بوده است.

مسرور با بیان اینکه در حال حاضر تمامی دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت موجود در گیلان به جزء یک دستگاه از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت استفاده می‌کنند گفت: مسئولان دستگاه‌ مذکور در گیلان مقصر عدم استفاده از این سامانه نیستند و این موضوع باید در تهران پیگیری شود.

مدیرکل بازرسی استان گیلان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های چون بانک ملی و اداره‌کل نوسازی مدارس در گیلان از دستگاه‌های پیشرو در استفاده از این سامانه هستند بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه از خرداد سال 95 در گیلان پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه نیز با معایبی مواجه است که مشکلات ساختاری و زیر‌ساختی از این معایب محسوب می‌شود بیان کرد: اگر مباحث زیرساختی و معایب فنی این سامانه برطرف نشود اعتماد مردم و دستگاه‌ها از این سامانه سلب می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان گیلان با بیان اینکه خیلی از مدیران نگاهی سنتی به امور فعالیت خود داشته و رغبتی به استفاده از ابزار‌های الکترونیکی ندارند گفت: میزان استفاده از سامانه‌های الکترونیک باید یه شاخص در ارزیابی مدیران باشد تا انگیزه مسئولان در استفاده از سامانه‌های الکترونیک افزایش یابد.

مسرور با تاکید بر اینکه از دیدگاه سازمان‌های نظارتی پروژه‌ای چون سامانه تدارکات الکترونیک دو مرحله دارد که مرحله نخست آن ایجاد زیرساخت‌ها، انتقال دانش و تکنولوژی است افزود: میزان بهره‌وری و اثرگذاری این سامانه‌ها در کاهش و جلوگیری از فساد دومین مرحله این سامانه است

مدیرکل بازرسی استان گیلان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته با سختگیری در استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در گیلان میزان شکایات واصله در خصوص معاملات کاهش چشمگیر داشته است افزود: این اتفاق مبارک نخستین ثمره استفاده از این سامانه در گیلان است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان هیچ توجیهی برای عدم استفاده مسئولان از سامانه‌های مربوط به دولت الکترونیک وجود ندارد گفت: تمامی سامانه‌هایی که به تدبیر دولت و بر اساس قانون به دستگاه‌های دولتی ابلاغ می‌شود باید به طور کامل اجرا شده و عدم اجرای آن از هیچ مدیری در گیلان مورد قبول نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ندای گیلان، تاریخ انتشار: 21شهریور1397 ، کدخبر: 95226 : www.nedayegilan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
ا.ف75
شفافیت اصول مبارزه با فساد در یک جامعه ست ولی خب تا سیستمی شدن این نظارت و دسترسی اسان به اطلاعات کشوری یکم فاصله داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین