پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: وزارت امور خارجه باید هرچه سریعتر نسبت به انتصاب سفرای ایران در چین و هند اقدام کند.

شعارسال: حسینعلی حاجی‌دلیگانی با تاکید بر ضرورت افزایش مراودات اقتصادی، اظهار داشت: مسئولان وزارت امور خارجه باید در دیپلماسی اقتصادی خود تغییراتیایجاد کنند.

وی ادامه داد: مسئولان دستگاه دیپلماسی ما باید سفرهای خارجی خود را معطوف به تحقق اهداف کشور به ویژه از حیث اقتصادی کنند و از سوی دیگر با تعاملات خود مانع از وقوع اقداماتی شوند که ممکن است علیه کشورمان شکل گیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه، تصریح کرد: مسئولان وزارت امور خارجه به میزانی که از بودجه و امکانات مملکت بهره می‌برند، بازدهی ندارند و اغلب آنان کارنامه خوبی از خود ارائه نداده‌اند.

حاجی‌دلیگانی افزود: موید این مسئله آن است که در سال‌های اخیر به جای آنکه مسئولان دستگاه دیپلماسی ما برای تقویت بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها تلاش کنند، در برخی از کشورهای مهمی چون چین و هند که در این شرایط حساس باید بیشترین روابط را داشته باشیم، سفیر نداریم.

وی تصریح کرد: لازم است وزارت امور خارجه هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب سفیر در این دو کشور استراتژیک برای ایران اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه متذکر شد: وزارت خارجه چندین سال از زمان خود را صرفا برای موضوع برجام گذاشت که در نهایت آمریکا از آن خارج شد و کشورهای اروپایی‌ها هم این روزهادر مذاکرات مطالبات زیادی از ما دارند.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید دل به کشورهای غربی ببندد، گفت: البته این نکته به معنای قطع روابط با کشورها نیست بلکه ارتباطمان با کشورهای دنیا باید هوشیارانه باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر تاکید کرد: در شرایط فعلی دولت باید تمهیدات لازم برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی به ویژه با کشورهای همسایه و غیرمتعهد را فراهم کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1397 ، کد خبر: 4401468 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
ا.ف75
مخصوصا هم در این دو کشور که داریم روز به روز کارهای مشترکمون رو باهاشون افزایش می دیم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین