پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۵۶۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
به آن سیاست خصوصی می گویند که در آن بازارها به صورت خودجوش "شکست بازار" را جبران می کنند؛ شکست بازار اینجا به همان معنای ناکارآمدی بازار برای فراهم آوردن خوراک برای تمامی خانوارهای کم درآمد است.
شعار سال : وارد رستوران می شوید ظرفی را بر می دارید خوراکی هایی که سرآشپزهای کاربلد درست کرده اند را در آن ظرف می ریزید، می توانید همانجا با مایکرویو خوراکتان را گرم کنید و میل کنید یا حتی آن را به خانه ببرید. تا اینجای کار خیلی تفاوتی با بعضی رستوران های موجود ندارد، ولی تفاوت در قیمتگذاری است؛ قیمت ها بسته به اینکه رستوران در کدام ناحیه باشد تفاوت می کند! در نواحی که درآمد مردم پایین تر است قیمت ها هم پایین ترند و در مناطق مرفه نشین تر بیشتر و البته کیفیت در هر دو یکسان است، هدف اینست که همه افراد فارغ از درآمدشان به خوراک خوب دسترسی داشته باشند.

**در اقتصاد به این کار تبعیض قیمتی می گویند (به زبان دقیق تر تبعیض قیمتی درجه سه) که فروشنده قیمت های متفاوتی را برای گروه های گوناگون مشتریان منظورمی کند و حرف و حدیث در مورد آن کم نیست. در این مدل اخیر در واقع مشتریان با درآمد بالاتر در واقع به کم درآمدها یارانه (سوبسید) می دهند و به نوعی با خرید خود به طور مستقیم کمک به ندارترها می کنند.

**این نمونه چیزی است که به آن سیاست خصوصی می گویند که در آن بازارها به صورت خودجوش "شکست بازار" را جبران می کنند؛ شکست بازار اینجا به همان معنای ناکارآمدی بازار برای فراهم آوردن خوراک برای تمامی خانوارهای کم درآمد است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال انجمن صنايع خوراك دام، طيور و آبزيان ايران


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین