پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۳۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱
پهبد پورشبانان در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بهزیستی حوزه گلپایگان با بیان اینکه طی تلاش و پیگیری های مستمر، سازمان بهزیستی در حوزه قانونگذاری اجرایی و مطالبه گری از شرایط مطلوبی برخوردار است،گفت: در راستای مبارزه با فقر مطلق تعداد مستمری بگیران سازمان بهزیستی از شهریورماه سال جاری به بیش از ۷۵۰ هزار نفر رسیده است.

شعارسال: جانشین رئیس سازمان بهزیستی گفت: در راستای مبارزه با فقر مطلق تعداد مستمری بگیران سازمان بهزیستی از شهریورماه سال جاری به بیش از ۷۵۰ هزار نفر رسیده است.

 پهبد پورشبانان عصر پنج شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بهزیستی حوزه گلپایگان که در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با بیان اینکه طی تلاش و پیگیری های مستمر، سازمان بهزیستی در حوزه قانونگذاری اجرایی و مطالبه گری از شرایط مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: طی سال های گذشته سازمان بهزیستی پاسخگوی کم کاری دیگر دستگاه ها و عوارض ناشی از آن در حوزه های مختلف و در سطح جامعه بود.

وی افزود: با حمایت مجلس دهم در حوزه های مختلف قانونگذاری اکنون جایگاه سازمان بهزیستی نسبت به گذشته قابل قیاس نیست.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه طی این روند هم اکنون در مجلس جایگاهی برای سازمان بهزیستی دیده شده است، تصریح کرد: با اجرای احکام دائمی و افزایش بودجه طی سال جاری سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته و در مقایسه با بودجه انقباضی که کشور با آن مواجه است با همراهی مجلس دهم به ویژه پیگیری های نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار توجهات ارزنده ای به سازمان بهزیستی شده است که قابل تقدیر می باشد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مسایلی که به دنبال آن برای کشور به وجود آمده اظهار داشت: با عنایت به این مسایل اقدامات اخیر سازمان بهزیستی کمرنگ شده است به ویژه برخی از مشکلاتی که سازمان بهزیستی و مددجویان با آن مواجه هستند ناشی از برنامه پیش طراحی شده در تخصیص اعتبارات سال گذشته بوده است.

با افزایش نرخ تورم بهزیستی قادر به جبران تفاوت خرید تجهیزات نیست

پورشبانان با تأکید بر اینکه افرادی که جامعه هدف سازمان بهزیستی بوده و مراکزی که خدمات ارائه می دهند آسیب پذیرترین قشر هستند، افزود: کمترین مسایل در عرصه اقتصادی به هر دلیلی جامعه هدف ما را تحت تأثیر قرار داده و شدیدترین آثار را به جا می گذارد.

وی ادامه داد: به سبب بروز این مسایل افرادی که جامعه هدف سازمان نیستند زمانی که در معرض آسیب ها قرار می گیرند و به جامعه جدید سازمان اضافه می شوند که باید پاسخگوی آنها بوده اگر چه که سازمان متأثر از این امور باشد.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به بودجه تخصیصی سال ۹۷ سازمان بهزیستی برای خرید تجهیزات مورد نیاز بیان داشت: این بودجه به منظور خرید تجهیزات مختلف تدوین شده است در حالی که با افزایش نرخ تورم ما قادر به جبران تفاوت خرید این تجهیزات نیستیم.

وی تصریح کرد: وظیفه ما خدمات رسانی و رسیدگی به مددجویان از سوی مراجع سازمان بهزیستی در استان و شهرستان ها است که با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده قادر به جوابگویی این مسایل در وضعیت کنونی نیستیم.

پورشبانان با بیان اینکه در عرصه پیشگیری بهزیستی قوانین مدرنی مصوب شده است، افزود: در این راستا و در حوزه پیشگیری از معلول زایی توفیقاتی در کشور حاصل شده است و با گذشت یک سال از اجرای این قانون مانع از تولد یک هزار و ۵۰۰ نوزاد معلول شده که می توانست بار روانی فراوانی در اجتماع به همراه داشته باشد و همچنین طی ارائه مشاوره های بهزیستی به خانواده هایی که در شرف طلاق بودند موجب کاهش میزان طلاق در استان های پایلوت این طرح شد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی ۱۴۰ پایگاه اورژانس اجتماعی

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی در حوزه توانبخشی برای تأمین نیاز اولیه مددجویان به صورت صد در صد در چند استان کم برخوردار طی سه سال متوالی برای تهیه وسایل توابخشی و کمک توان پزشکی بیان داشت: سیاست ما این است که مسیر خدمت رسانی ادامه داشته باشد اگر چه نرخ ارز و تجهیزات تغییر کند ما مصمم هستیم نیازهای اولیه جامعه هدف سازمان را در کل استان های کشور مرتفع کنیم.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی با اذعان به اینکه اورژانس اجتماعی به عنوان یک پروسه طی سال ها متوقف شده بود، اظهار داشت: با اهتمام ریاست سازمان و همراهی مجلس دهم از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۱۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های مختلف کشور راه اندازی شد و اکنون تعداد آنها به ۳۵۰ مرکز رسیده است.

وی با اشاره به مصوبات مجلس دهم در راستای امور سازمان بهزیستی بیان داشت: از سوی مجلس دهم برای راه اندازی ۱۴۰ پایگاه اورژانس اجتماعی قرار بود بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته به سازمان پرداخت شود که مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.

پورشبانان تصریح کرد: راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی افتخاری برای سازمان بهزیستی است که در این راستا این سازمان علیرغم عدم تأمین بودجه تخصیصی توانسته از محل منابع دیگر به واسطه اهمیت رسیدگی به نیاز اورژانس و خدمات اجتماعی این مراکز را راه اندازی و نیروهای جدید را به کارگیری کند.

وی تأکید کرد: با راه اندازی این مراکز نه تنها زمینه اشتغال زایی فراهم شده بلکه تأکیدات مقام معظم رهبری در رسیدگی به آسیب های اجتماعی تحقق یافته و به زودی خودروهای این مراکز را وزارت کشور در حال نهایی شدن قرار داده که به زودی تحویل می گیریم.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: سازمان بهزیستی طی سال های متوالی در پذیرش مددجو برای دریافت مستمری مشکل داشت که با اهتمام مجلس دهم و برنامه ریزی سازمان برنامه بودجه از محل اعتبارات سازمان هدفمندی یارانه ها در قالب تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۷ منابعی در این راستا اختصاص داده شده است.

وی افزود: در راستای مبارزه با فقر مطلق طی سال ۹۷ با اضافه شدن تعداد ۸۰ هزار نفر مددجوی در انتظار نوبت از سال های قبل و همچنین ۲۵۰ هزار نفر دیگر طی سال جاری که به تدریج تحت حمایت قرار گرفتند اکنون تعداد مستمری بگیران سازمان بهزیستی از شهریورماه سال جاری به بیش از ۷۵۰ هزار نفر رسیده است.

مستمری هر مددجوی بهزیستی ۱۶۳ هزار تومان است

پورشبانان بیان داشت: مازاد بر اعتبارات سازمان بهزیستی از سوی دولت و مجلس بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال در قالب مبارزه با فقر مطلق به سازمان بهزیستی و کمیته امداد اختصاص داده می شود اما با توجه به مأموریت های سازمان و افزایش طیف آسیب دیده این اعتبارات جوابگو نیست.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری پس از چندین سال مستمری مددجویان افزایش یافته و اکنون به ازای هر نفر در طول یک ماه ۱۶۳ هزار تومان مستمری پرداخت می شود که در این راستا بر اساس برآورد سازمان ۴۷ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز بود اما نهایتا با رشد بودجه ۱۰ درصدی سازمان تنها ۲۴ هزار میلیارد ریال مصوب شد که با توجه به نرخ تورم و مشکلات اقتصادی جامعه هدفی که ما باید به آن خدمات دهیم قطعاً بیش از سال گذشته هستند.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه استان اصفهان با توجه به ارزیابی عملکرد آن یکی از شاخص ترین استان های کشور در حوزه بهزیستی است، افزود: در جشنواره شهید رجایی برای چندمین سال استان اصفهان حائز رتبه برتر در حوزه بهزیستی شد که نشان دهنده تلاش همکاران ما در این استان است.

وی با بیان اینکه بر اساس قول مجلس طی سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهزیستی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: بر این اساس مزایای ۳۵ درصدی طبق قانون برای تمامی کارکنان سازمان مصوب شده که در صورت تأیید آن از سوی شورای حقوق و دستمزد، پرداخت آن اجرایی خواهد شد که در صورت عدم صدور مجوز برداشت آن از سوی شورای حقوق و دستمزد این افزایش حقوق در قالب رفاهی ماهیانه به تمامی کارکنان پرداخت می شود.

درخواست سبد کالای حمایتی از سوی دولت برای مددجویان تحت حمایت

پورشبانان افزود: برای هر یک از کارکنان بهزیستی استان اصفهان مبلغ ۵ میلیون ریال واریز می شود و همچنین مبلغ دو میلیون ریال به حساب هر یک از کارکنان بهزیستی دو شهرستان گلپایگان و خوانسار در این هفته واریز خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن موافقت با اضافه شدن دو نیرو به اورژانس اجتماعی شهرستان گلپایگان بیان داشت: سرفصل منابع سازمان برای پرداخت یارانه مشخص شده است و با توجه به مراجعه بیماران اعصاب و روان از شهری به شهر دیگر یک مرکز اعصاب و روان در استان با انتخاب مکان از سوی سازمان بهزیستی استان اصفهان احداث می شود.

وی تأکید کرد: سبد کالای حمایتی از سوی دولت برای مددجویان تحت حمایت درخواست شده و همچنین برای تأمین وسایل بهداشتی به ویژه بیماران مددجویی که در منازل نگهداری می شوند رایزنی شده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار 22شهریور 97، کدمطلب: 4402530،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
امیدوارم دولت حمایت لازم رو از این افراد بکنه و حداقل در تامین وسایل بهداشتی و سبد کالا مشکلی ایجاد نشه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
سبد کالا میتونه ایده خوبی باشه حتی بهتر از مستمری...انقد که همه چی گرون شده

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین