پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۷
به گفته آذری جهرمی 70 درصد اینترنت کشور عراق از ایران تامین می‌شود و بیشتر این ترانزیت از مرز پیرانشهر در استان آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

شعارسال: «محمدجواد آذری جهرمی» در شورای اداری ارومیه به این موضوع اشاره کرد که در دولت یازدهم تعداد روستاهای دارای ارتباطات کامل 35 درصد بوده و این رقم در دولت دوازدهم به حدود 50 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امروز همه 42 شهر استان آذربایجان غربی به خدمات نسل سوم و‌چهارم تلفن همراه مجهز هستند، افزود: «در سال 96 پهنای باند ورودی به استان 81 گیگابیت بر ثانیه بود که با توسعه صورت گرفته این میزان‌ به 346 گیگابیت بر ثانیه رسید. ضمن اینکه ظرفیت پهنای باند به بهره برداری رسیده نیز از 27 به 134 گیگابیت بر ثانیه ارتقا پیدا کرد

وزیر ارتباطات در مورد شاخص‌های مشخص شده در 64 هزار روستای سراسر کشور که به صورت میدانی مورد اندازه گیری قرار گرفته است، گفت:

«بررسی ها نشان می‌دهد که در دسته اول یعنی روستاها با ارتباطات کامل به طور متوسط در کشور 44 درصد روستاها چنین هستند اما در آذربایجان غربی 28 درصد روستاها دارای ارتباطات کامل هستند. درگروه دوم نیز نرخ متوسط در کشور 17 درصد اما در آذربایجان غربی 34 درصد هستند. در گروه سوم نیز متوسط کشوری 30 درصد اما نرخ این استان 34 درصد است و در نهایت درحالی در آذربایجان غربی 4 درصد روستاها فاقد ارتباط هستند که متوسط این نرخ 7 درصد است

به عقیده جهرمی با وجود وضعیت بهتر ارتباطات روستاهای آذربایجان غربی نسبت به متوسط کشوری، شاخص فناوری اطلاعات این استان بدلیل نرخ پایین سوادآموزی در سطح استان در نیمه پایینی جدول قرار دارد.

گفتنی‌ست شاخص توسعه کسب و کار و دریافت سهم بازار استان آذربایجان غربی در رتبه پنجم قرار دارد که به گفته وزیر ارتباطات علت این امر سرمایه گذاری ویژه 220 میلیارد تومانی در این استان است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیجیاتو، تاریخ انتشار: 21شهریور1397 ، کدخبر: - : www.digiato.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
ا.ف75
با این حال این ها این همه وقاحت رو در قبال ایران دارن و این رو روز به روز بیشترش هم میکنن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین