پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
در آمارهایی که در زمینه صادرات هندوانه ارائه می‌شود آمده که ایران مثلا در ‌سال ٩٦ حدود ٧٨٠ هزار تن هندوانه صادر کرده که این رقم معادل ٢٠٨‌ میلیارد لیتر آب مصرف کرده است.
شعار سال : در آمارهایی که در زمینه صادرات هندوانه ارائه می‌شود آمده که ایران مثلا در ‌سال ٩٦ حدود ٧٨٠ هزار تن هندوانه صادر کرده که این رقم معادل ٢٠٨‌ میلیارد لیتر آب مصرف کرده است. از طرفی تنها ١٤٩ میلیون دلار ارز به کشورمان در ازای صادرات هندوانه وارد شده که این امر با توجه به بهای تمام شده آب مصرفی توجیه اقتصادی ندارد؛ به گونه اي كه اگر به مصرف خوراك دام برسد توجيه اقتصادي بالاتري دارد و..

روزی ملا خرش را برد به بازار و به دست دلادلی سپرد تا آن را بفروشد و بعد خودش به کناری رفت و به تماشا نشست . مرد دلال شروع کرد به تعریف کردن که ای مردم ! به جانم قسم که هر که این خر را بخرد بداند که نانش توی روغن است ، چون مثل این خر توی همه دنیا پیدا نمی شود . ملانصرالدین وقتی تعریفهای دلال را شنید: با خودش گفت : حالا که اینطور است چرا خودم این خر را نخرم . بلند شد و رفت پیش مرد دلال و بعد از کلی چانه زدن خر خودش را خرید و به خانه رفت و تمام ماجرا را برای زنش تعریف کرد . زن ملانصرالدین گفت : من هم امروز خیلی شانس آوردم. ملا گفت : بارک الله ، بگو ببینم چه شانسی آوردی ؟ زن گفت : وقتی می خواستم از شیر فروش شیر بخرم یواشکی دستبند طلایم را انداختم توی ترازوی شیرفروش . شیرفروش هم نفهمید و من به او کلک زدم و به اندازه دستبندم شیر اضافی به من داد و بعد هم ترازو و دستبند را جمع کرد و رفت . ملانصرالدین گفت : مرحبا به زن زرنگ و باهوش! من با خرید خرم و تو با خرید شیر، توانستیم کاری کنیم که خرج و برجمان جور شود و زندگیمان به خوبی و خوشی بگذرد.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انجمن خوراک دام و طیور و آبزیان
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین