پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند. پنج واحد راکد صنعتی این استان با اشتغال 77 نفر از ابتدای امسال تاکنون به چرخه تولید بازگشت. دو مورد از این واحدها با اخذ تسهیلات رونق تولید و سه مورد دیگر بدون دریافت این تسهیلات، به چرخه تولید بازگشته‌اند.

شعارسال: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج واحد راکد صنعتی این استان با اشتغال 77 نفر از ابتدای امسال تاکنون به چرخه تولید بازگشت.

داریوش دیودیده روز شنبه اظهار داشت: 2 مورد از این واحدها با اخذ تسهیلات رونق تولید و سه مورد دیگر بدون دریافت این تسهیلات، به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی افزود: برنامه تسهیلات رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده و دستورالعمل‌ها به دستگاه‌ها و بانک‌ها ابلاغ شده است.

دیودیده بیان کرد: همراه با پرداخت تسهیلات روستایی و فراگیر، تسهیلات رونق تولید نیز برای بازسازی و نوسازی تخصیص می‌یابند.

وی عنوان کرد: توسعه و بازسازی یکی از برنامه‌های مهم این سازمان است و در بخش تسهیلات سرمایه گذاری در گردش و طرح‌های بالای 60 درصد نیز هدف‌گذاری هایی انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال با بررسی وضعیت 100 کارخانه تعطیل و راکد در این استان، واحدهای دارای شرایط به چرخه تولید باز خواهند گشت و سایر واحدها تعیین تکلیف می‌شوند.

از زمان شروع به کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان در سال 1395 تاکنون 55 واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند که در پی آن بیش از 300 شغل احیا شده است.

در سال 1396 حدود 2 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این استان به واحدهای تولیدی پرداخت شد.

در سال 1396 صدور جوازهای تأسیس صنعتی و پروانه‌های بهره‌برداری رشد چشمگیری یافت که میزان سرمایه‌گذاری صنعتی به بهره‌برداری رسیده به بیش از 950 درصد رسید.

دیودیده با اشاره به پیشرفت سه طرح بزرگ و مهم ازجمله پتروشیمی بویراحمد و گچساران و فسفات چرام، بیان کرد: با راه اندازی خط تولید این سه طرح، انقلابی بزرگی در ایجاد فرصت‌های شغلی در کهگیلویه و بویراحمد به وجود خواهد آمد.

حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.

هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.

444 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان 643 واحد است که 572 مورد از این تعداد فعال هستند.

میزان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

بر اساس آمارها بخش صنعت، 36 درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار 24شهریور 97، کدمطلب: 83033501،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
خوب مثل اینک دارن ی کارایی میکنن بالاخره ..هرچند دیر شده ولی بلز جای شکرش باقیه م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین