پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۷۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح ویژه‌ای در راستای حمایت از لباس‌های سنتی در سطح ملی و سعی معاونت برای ترویج آن در استان‌هایی که زمینه برای این کار وجود دارد، گفت: سعی داریم این طرح را ترویج دهیم و افراد را تشویق کنیم تا از لباس‌های محلی و سنتی حتی در محیط‌های کاری استفاده کنند تا بتوانیم عناصر هویتی اقوام را بازگردانیم.

شعارسال: معصومه ابتکار امروز در بازدید از قلعه چالشتر در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: حدود 70 درصد صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می‌شود و خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری نیز شاهد حضور فعال بانوان در عرصه‌های مرتبط با صنایع دستی اعم از فرش، گلیم و تولیدات مختلف هستیم.

وی افزود: دولت به صورت مشخص در زمینه مهارت‌افزایی و کارآفرینی آموزش‌هایی از سوی معاونت زنان و خانواده داشته و این آموزش‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

ابتکار ادامه داد: سازمان صنایع دستی نیز یک‌سری آموزش‌های تخصصی ارائه می‌دهد که مستمر هستند و قرار است ارتقاء یابند و یک کار مشترک نیز با سازمان صنایع دستی در این زمینه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: طرح ویژه‌ای در راستای حمایت از لباس‌های سنتی در سطح ملی داریم که سعی می‌کنیم در استان‌هایی که زمینه برای این کار وجود دارد، طرح را ترویج دهیم و افراد را تشویق کنیم تا از لباس‌های محلی و سنتی حتی در محیط‌های کاری استفاده کنند تا بتوانیم عناصر هویتی اقوام را برگردانیم.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: علاوه بر این یکی از حمایت‌هایی که دولت از اجرای این طرح انجام می‌دهد موضوع تسهیلات است که خوشبختانه تسهیلات پایدار را برای روستاها و تسهیلات فراگیر برای شهرها با جدیت توسط دولت دنبال می‌شود.

وی گفت: امیدواریم این تسهیلات برای کسانی که طرح‌های اشتغال‌زا دارند موثر واقع شود.

ابتکار در خصوص اجرای طرح حمایت از لباس‌های سنتی، افزود: سازمان صنایع دستی در این خصوص برنامه‌های خاصی در تمامی استان‌ها دارد و ما نیز نشست‌های مشترکی داریم که امید است بتوان همکاری لازم را در زمینه حمایت از این لباس‌ها انجام داد و ما نیز سیاست‌گذاری کلان در این خصوص داشته‌ایم و تقریبا یک وفاق عملی وجود دارد تا بتوان از این لباس‌ها که حاوی پیام نشاط است حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: تولیدکنندگان را نیز تشویق به تولید می‌کنیم و تسهیلات نیز بر اساس طرح‌ها در شهرها و روستاها ارائه خواهد شد.

ابتکار خاطرنشان کرد: امسال بر اساس مصوبه در ردیف بودجه، 230 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار پیش‌بینی شده و در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته تا بیمه آنان پرداخت شود و انتظار می‌رود این موضوع عملیاتی شود تا زنانی که نیاز دارند بتوانند بیمه شوند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار 24شهریور 97، کدمطلب: 97062412171،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
ا.ف75
شما تیشه به ریشه قومیت ها و فرهنگ ها نزنین نمیخواد نگران لباس هاشون باشین! در زمینه فرهنگ روستایی و اقوام صدا و سیما داره چیکار میکنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
باید فرهنگ های اقلیتی خودمون رو حفظ کنیم و به نسل های بعد انتقال بدیم
س.ق76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
خیلی خوبه لباس سنتی حتی زبان های بومی هر منطقه فراموش شده م.ق71
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
واقعا لباس های سنتی زیبا و اصیلی داریم
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین