پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
روستاهای فرانسوی آنچنان زیبا و چشم‌نواز هستند که گویی از میان داستان‌های عاشقانه بیرون آمده‌اند. از روستاهایی به سبک قرون وسطی گرفته تا روستاهایی هنرمندانه که دیدن تصاویر آن‌ها شما را برای سفر به فرانسه حسابی تشویق می‌کنند. فرانسه تعداد بسیار زیادی روستای زیبا و گردشگر پذیر دارد و به همین دلیل، ما در این مطلب تنها ۷ مورد از زیباترین روستاهای فرانسه را به شما معرفی خواهیم کرد.

شعار سال: با توجه به زیبایی کم نظیر شهر پاریس، به هرکسی پیشنهاد می‌شود حداقل یک بار به آنجا سفر کند، اما فرانسه شهرها و نقاط گردشگری بسیاری دارد و به همین علت گفته می‌شود اگر در سفر به فرانسه فقط به پاریس بروید مرتکب یک گناه نابخشودنی شده‌اید. به طور ویژه، روستاهای فرانسوی آنچنان زیبا و چشم‌نواز هستند که گویی از میان داستان‌های عاشقانه بیرون آمده‌اند. از روستاهایی به سبک قرون وسطی گرفته تا روستاهایی هنرمندانه که دیدن تصاویر آن‌ها شما را برای سفر به فرانسه حسابی تشویق می‌کنند. فرانسه تعداد بسیار زیادی روستای زیبا و گردشگر پذیر دارد و به همین دلیل، ما در این مطلب تنها هفت مورد از زیباترین روستاهای فرانسه را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. Eguisheim

این روستا در کنار جاده‌ Alsatian wine واقع شده و یک انتخاب عالی برای افرادی است که به خانه‌های سنتی و منظره‌های عاشقانه‌ اروپایی علاقه دارند. این روستا به تنهایی همه‌ی فریبندگی مشابه شهرهای کوچک فرانسوی را یکجا دارد: کوچه‌های باریک با خانه‌‌هایی دارای تیرک‌های چوبی در ظاهر ساختمان، درخت‌های انگور چنگ زده بر دیوارها، تعدادی رستوران و فروشگاه که پنیر، گوشت و صنایع دستی می‌فروشند. همه‌ی این‌ موارد را بگذارید کنار منظره‌ی زمین‌های کشاورزی و باغ‌های روستا تا هر آنچه از یک روستای فرانسوی انتظار دارید در یک جا جمع شود. روستای اگوییسهایم در سال ۲۰۱۳ از نظر خود مردم فرانسه به عنوان دوست‌داشتنی‌ترین روستا انتخاب شد.

Eguisheim

Eguisheim

Eguisheim

۲. Saint-cirq Lapopie

این روستا جزو انجمن زیباترین روستاهای فرانسه است که در واقع یک انجمن متشکل از روستاهایی با جمعیت کمتر از ۲۰۰۰ نفر و دارای جاذبه‌های گردشگری ملی است. Saint-cirq Lapopie روی صخره‌ای واقع شده که نزدیک رودخانه‌ی لت قرار دارد. تاریخ بناگذاری روستا به قرون وسطی برمی‌گردد و قلعه‌ تاریخی آن نیز گواهی بر این ادعا است. اگر تصمیم گرفتید به این منطقه سفر کنید، زمان بیشتری را در نظر بگیرید چون زیبایی وصف‌ناپذیری منتظر شما است که باید برای دیدنش حسابی وقت بگذارید.

Saint-cirq Lapopie

Saint-cirq Lapopie

Saint-cirq Lapopie


۳. Kerhinet

سقف‌های کاه پوشیده و ممنوعیت ورود خودرو! همین دو مورد نشان می‌دهد روستای Kerhinet چقدر مهم و البته زیبا است. در واقع این روستا، موزه‌ای در فضای باز محسوب می‌شود که بعدها بازسازی شده است. خانه‌های سنگی و سقف‌هایی به سبک معماری خاص قدیمی، تصاویر منحصر به فردی در اینجا می‌سازند. در این روستا می‌توان سوغاتی‌های جالبی از صنایع دستی زنان روستایی مثل جواهرات، مجسمه یا نمک، سرکه و دیگر محصولات هنری و غذایی را نیز خرید.

Kerhinet

Kerhinet

Kerhinet


۴. Assignan

مناطق جنوبی فرانسه به اندازه‌ پاریس در رسانه‌ها مطرح هستند. از این مناطق می‌توان به شهرهای کن و سن-تروپه اشاره کرد که توجه بسیاری را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده‌اند. سواحل جنوبی فرانسه هم لبریز از زیبایی و شگفتی هستند. روستای Assignan هم در همین منطقه واقع شده و یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای فرانسه را هم در اطراف خود دارد. باغ‌های اطراف روستا که بیشترشان باغ انگور هستند در فصل‌های بهار و تابستان همه‌ جا را سرسبز و رنگین می‌کنند. با کرایه‌ی یک دوچرخه می‌توان از این منظره لذت برد. رستوران‌های ارگانیک یا به اصطلاح رستوران‌های از مزرعه به میز (farm-to-table) این روستا هم شهرت دارند چون غذاهای سنتی و با بهترین کیفیت در آن‌ها ارائه می‌شود.

Assignan

Assignan

Assignan


۵. Noyers sur Serein

در اولین نگاه به روستای Noyers sur Serein به یاد فیلم‌های تاریخی داستان‌های صدها سال قبل اروپایی خواهید افتاد، خانه‌هایی بازمانده از دوران قرون وسطی با همان سبک معماری تیرچه‌های چوبی و سقف‌هایی با شیب تند. در ماه نوامبر خیلی‌ها برای خرید قارچ‌های خوراکی به این روستا می‌آیند. روستا در کنار رود سرنین واقع شده و مزارع و باغ‌های اطراف آن پر از آب هستند. قدمت روستا به قرن ۱۵ میلادی می‌رسد و تغییرات زیادی در آن رخ نداده است. در حدود ۵۰ جاذبه‌ تاریخی در روستا و اطراف آن پذیرای گردشگران هستند، یکی از آن‌ها Abbey of Fontenay است که ارزش دیدن دارد.

Noyers sur Serein

Noyers sur Serein

Noyers sur Serein


۶. Estaing

این روستا یک کارت پستال تجمیع شده از قلعه قرون وسطی، خانه‌های چند طبقه اطراف قلعه، تپه‌های پر درخت و رودخانه‌‌ای در کنار روستا است. یک گردش و پیاده‌روی در میان این روستا، روح انسان را منقلب می‌کند. پل سنگی روستا یکی از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است. از دیگر جاذبه‌های روستا می‌توان به کلیسای سنت فلورنت که سنگ‌کاری‌های زیبا و پنجره‌های رنگی دارد اشاره کرد.

Estaing

Estaing

Estaing


۷. Rochefort-en-Terre

این روستا در شمال غربی فرانسه واقع شده است. زیبایی روستا برای افرادی که اولین بار به آنجا سفر کرده‌اند به شکل عجیبی خیره‌کننده است. خانه‌هایی سنگی با گلدان‌های شمعدانی زیر پنجره‌ها و کوچه‌های سنگفرش شده. به هر گوشه‌ی آن نگاه کنید گل‌های و بوته‌هایی با شکوفه‌های رنگی می‌بینید. کلیسای تاریخی، موزه و قلعه‌ی روستا نیز از جاذبه‌های اصلی آن هستند. در موزه‌ روستا حدود ۲۰۰ اثر هنری وجود دارد.

Rochefort-en-Terre

Rochefort-en-Terre

Rochefort-en-Terre


سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 24 شهریور 97، کد مطلب: 804726، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
س.ح 75
روستای ابیانه از نظر من خیلی زیبا تر از تمام روستاهای جهانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین